Käyntihäiriö
Käyntihäiriö
Auto on 124 300te benziini. Oire on seuraava: 2-5 ajokilometrin ajon jälkeen kun sammttaa ja starttaa uudestaan, niin käy huonosti ja sammuu, mutta ku pitää kierroksia niin saa taas käymään kunnolla. tämän se on tehnyt muutaman kerran kuukauden välillä, mutta tänään samaisen lyhyen ajon jälkeen vika uusiutui ja tälläkertaa en edes sammuttanut autoa, vaan olin D päällä paikallani.
Tuntuu kuin olisi sähköön viittaava vika. autoola on ajettu 194.000 ja vuosimalli -86 ja siis kutosen bensakone oljyt ja suodatin vaihdettu 3000 km sitten.
Tuntuu kuin olisi sähköön viittaava vika. autoola on ajettu 194.000 ja vuosimalli -86 ja siis kutosen bensakone oljyt ja suodatin vaihdettu 3000 km sitten.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Omaan vaihdoin suuttimet ja kyllä se parani. Helteillä kuumana lähti hiukan konkaamalla käyntiin, kylmänä aina hyvin.
Edelleen on sellainen vika / ominaisuus, että kuumana pitää ensin hiukan näpätä startilla ja sitten vasta käyntiin. Tuon kun jättää tekemättä joutuu hiukan pidempään starttaamaan.
Edelleen on sellainen vika / ominaisuus, että kuumana pitää ensin hiukan näpätä startilla ja sitten vasta käyntiin. Tuon kun jättää tekemättä joutuu hiukan pidempään starttaamaan.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Ei ne nyt niin pahassa paikassa ole. Ilmanputsarin todennäköisesti joutuu irrottamaan mutta sitten ne ovatkin näkösällä. Suuttimen päässä on muistaakseni 14 mm:n kanta ja jakajan puolella 12 mm:n kanta. Ennenkuin jakajan puolen liitoksia irrottaa, kannattaa liitokset putsata kunnolla. Saattaa myös onnistua ilman määräjakajan pään irrotustakin. Omasta tosin irrotin.jyrki kirjoitti:Onko suuttimet pahasa paikasa ku en oo paljo noita autoja rassailli ja on eka ruiskupeli. Maksavatkin vissii jonniiverran.

Suuttimet kustantavat 30-40 euroa / kpl vähän riippuen mistä ostaa. Siihen päälle suuttimen tiiviste muutamia euroja / kpl.
Vaihto-ohjeet täällä. Ovat tosin yhtä ylimalkaiset kuin ylläolevat ohjeet.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kannattaa tietysti tarkistaa myös virranjakaja sekä pyörrin 

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
On sitä törmätty semmoseenkin että pyörijä on sorvannut kantta. Syynä väljä virranjakajan akseli. No sittenhän se jakaja on täynnä metallipölyä tai silppuaLucky-Dog kirjoitti:Kannattaa tietysti tarkistaa myös virranjakaja sekä pyörrin



Tässä tapauksessa tuo tarkoittaisi sitä, että nokka-akseli olisi väljäHVM kirjoitti:On sitä törmätty semmoseenkin että pyörijä on sorvannut kantta. Syynä väljä virranjakajan akseli. No sittenhän se jakaja on täynnä metallipölyä tai silppuajakajassa asuu ukkonen.
Mahdollinen salamointi näkyy kyllä kannessa harmaina jälkinä.

Tai sen päässä oleva pyörijän kiinnityskappale.
Mikä ei ihan mahdotonta sekään ole


Kun pyysin vanhaa kantta ja pyörrintä takas niin olivat kuulemma hukanneet ne! No nyt se kyllä käy normaalisti mutta kuinka kauan niin mene ja tiedä?
Jakajankansi ja pyörrin maksavat satasen verran.
Käyntihäiriöissä ne ovat ensimmäinen paikka mikä tarkastaa, niissä on niin usein vikaa.
Edellämainitun laskun (383 euroa) suuruuteen en ota kantaa, se on mahdotonta näin sivusta.
Tähän:
Käyntihäiriöissä ne ovat ensimmäinen paikka mikä tarkastaa, niissä on niin usein vikaa.
Edellämainitun laskun (383 euroa) suuruuteen en ota kantaa, se on mahdotonta näin sivusta.
Tähän:
sanoisin että miksi ihmeessä et sitten tutkinut ja korjannut itse, olisit säästänyt monta sataa ?Siis tutkimuksesta ja uudesta v.jakajan kannesta ja pyörtimestä! Iteltä menee tasan 2 minuuttiam vastaavaan hommaan!
