ST-kuskitHVM kirjoitti:Ps. Kuka kierrättää autoaan yli 4000rpm?![]()
200D:n sekopäistä kierrätystä
-
300 D farkku
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
-
HVM
Kyllähän näitä kaksnaksuja pitää kierrättää, kolmessa tonnissa rupeaa vasta meno maistumaan ja kun sinne 6000 kierrättää, niin pysyy jopa W123 200D:lläkin liikenteen tahdissa. Jopa motarilla. 
Nykyinen 300D taitaa ottaa sen hiukka alta 5000, joten kaipa sitä hiukka rundeja vois lisätä.
Nykyinen 300D taitaa ottaa sen hiukka alta 5000, joten kaipa sitä hiukka rundeja vois lisätä.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Juu,6000 kiertää minullakin 200D ja ajossakin riittää vetoa lähelle tuota.Pitäisi vielä pikkusen kääntää kierroksia niin ei alkaisi rajoittaa syöttöä turhan aikaisin.Tosin jostain syystä tuota ainetta tuntuu isoilla kierroksilla riittävän,mustan pukkaamisen aloittaa kunnolla vasta oikein isoilla kierroksilla...Vielä kun vaihdoin tuossa muutama vuosi sitten harvemman perän paikalleen niin kierrosten lisääminen auttoi hirveästi,enää ei pysähdy kiihtyminen 3->4 vaihtaessa.
No mistään hurjista suoritusarvoista ei voi puhua kuitenkaan
Kumma juttu kyllä se että tosi harvoin tarttee 200D:lläkään täysiä kiihdyttää kun toisen perässä ajelee,ohituksissa/muuten vaan kiihdytyksissä.Kumma kun ihmiset eivät osaa käyttää niitä VVTTII-ITTI-I moottoreidensa suorituskykyjä.Kuitenkin sellainen pitää sitten jostain syystä ostaa 
No mistään hurjista suoritusarvoista ei voi puhua kuitenkaan
Tuota samaa ihmetellään täälläkin.
Tosi harvoin tuota 200D:tä joutuu tosissaan vinguttamaan. Työmatkalle osuu parikin hitaammin ajettavaa pätkää, tietöitä yms. Noilla kohdin kaikki moniventtiiliohjukset syöksyy yleensä toinen toistaan kiivaammin vasenta kaistaa ohi. Mutta kun rajoitus muuttuu takaisin satkuksi niin kohta tulevat takaperin vastaan (muut kuin Ahtisaaren/Halosen aikaiset farmarivolvot).
Kiihtyvyyttä tuntuu kyllä löytyvän kun paikoiltaan liikkeelle ampaistaan, mutta jotenkin se kaasujalka tuntuu noilla GDI/FSI/TDI/TSI(?)-äijillä halvaantuvan kun vauhti nousee yli sen viidenkympin.
Tosi harvoin tuota 200D:tä joutuu tosissaan vinguttamaan. Työmatkalle osuu parikin hitaammin ajettavaa pätkää, tietöitä yms. Noilla kohdin kaikki moniventtiiliohjukset syöksyy yleensä toinen toistaan kiivaammin vasenta kaistaa ohi. Mutta kun rajoitus muuttuu takaisin satkuksi niin kohta tulevat takaperin vastaan (muut kuin Ahtisaaren/Halosen aikaiset farmarivolvot).
Kiihtyvyyttä tuntuu kyllä löytyvän kun paikoiltaan liikkeelle ampaistaan, mutta jotenkin se kaasujalka tuntuu noilla GDI/FSI/TDI/TSI(?)-äijillä halvaantuvan kun vauhti nousee yli sen viidenkympin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Eipä löydy kiekkamittaria, mutta kyllähän se isolle tielle liittyessä tulee poljettua melkein rajoittimelle asti. Ne vähät 200 D:n varat tulee ulos vasta kierrosalueen loppupäässä...
Alkuvauhtia tarpeeksi, niin saa olla aika tykki ohitettava, että pystyy enää häiritsemään ohitusta... 200 D:llä ohitus on taitolaji.®ÐÐ kirjoitti:Toinen on että kun 200D:llä pääsee rinnalle ja himpun verran ohi ja ohitettava huomaa tekstin "200D" komeilevan kontin kannessa aletaan painaa kaasua![]()
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
200D:llä ohittelu onkin taitolaji todella, äkkinäinen ohittelija on hyvin äkkiä vastaantulevan kanssa keulat vastakkainluokyio kirjoitti:Alkuvauhtia tarpeeksi, niin saa olla aika tykki ohitettava, että pystyy enää häiritsemään ohitusta... 200 D:llä ohitus on taitolaji.
yleensä semmonen 150 lasissa kun heittää 80 köröttelijästä ohi niin ei haittaa vaikka alkaa painaa rinnalla kaasua
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Eihän sitä, paitti nyt kun ei kulje mihinkään. Syötöt niin pienellä, ettei meinaa keritä ollenkaan (200D menee ohi).AriK123 kirjoitti:Ei kai sitä 300 D:tä tarvitse kierrättää ihan NIIN paljon, kuin 200 D:täSami R kirjoitti:Nykyinen 300D taitaa ottaa sen hiukka alta 5000, joten kaipa sitä hiukka rundeja vois lisätä.
Melkoisen paljon tapahtuu jo ennen 3000 kierrosta Om617:ssa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Joo, no sitten. Olisko vähän ajon puutettakin?Sami R kirjoitti:Eihän sitä, paitti nyt kun ei kulje mihinkään. Syötöt niin pienellä, ettei meinaa keritä ollenkaan (200D menee ohi).AriK123 kirjoitti:Ei kai sitä 300 D:tä tarvitse kierrättää ihan NIIN paljon, kuin 200 D:täSami R kirjoitti:Nykyinen 300D taitaa ottaa sen hiukka alta 5000, joten kaipa sitä hiukka rundeja vois lisätä.
Melkoisen paljon tapahtuu jo ennen 3000 kierrosta Om617:ssa.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Mulla oli tapana pitää joku 120-140 lasissa maantiellä satasen alueella kun 200d:llä ajelin.Ohitukset oli helppoja ei tarvinnut kuin rattia kääntää niin jo oltiin ohi.Onneks on vielä kortti tallella eikä sakkojakaan kerinnyt tulla kun vaihdoin konetta.Nyt ei tarvi enään pitää kovaa alkuvauhtia kun yleensä ohi pääsee muutenkin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Teillä Pohjanmaalla se onnistuukin..jari_w123 kirjoitti:Mulla oli tapana pitää joku 120-140 lasissa maantiellä satasen alueella kun 200d:llä ajelin.
Kai sitä nyt muuallakin ollaan ajeltu kun lakeuksilla...ja ei mitään vaikeutta oo ollu pitää kys. vauhteja motarilla jne jne...on sitä isoolla kirkoolla muutaman kerran käyty...Dunkelblau123 kirjoitti:Teillä Pohjanmaalla se onnistuukin..jari_w123 kirjoitti:Mulla oli tapana pitää joku 120-140 lasissa maantiellä satasen alueella kun 200d:llä ajelin.täällä on aina joku tiellä tai itse on jonkun tiellä. Ei onnistu motarillakaan (120km/h rajoitus) pitämään 140km/h vauhtia paria kilsaa pidempää kun aina on joku hevosvankkuri tunkemassa eteen.
Ja hyvin tuallaasella 200D:llä ohi pääsöö...kunhan vaan on syöttöä riittävästi...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-

Joo kyllä sillä normi 200d:llä pääsee ohi mutta mulla oli joku extralaiska
yksilö koska se ei kyllä menny oikeen mihinkään.Jos mulla olis vielä se niin voitais pitää oikeen kisoja kellä on laiskin auto ja mä olisin kyllä varma voittaja
.Sillä kun kiihdytti teki mieli avata ovi ja potkia lisää vauhtia.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
..
Mulla oli yksi 200D niin laiska, ettei heti löytynyt niin pitkästi tasaista tietä, että olisi yli 90 saanut mittariin. 
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
En tiennyt missä syöttöruuvi on silloin, kun en tiennyt sitäkään että tällaisia foorumeita on olemassa mistä ruuvin sijainti olisi selvinnyt heti.Savu arvo siinä koneessa oli 1,9 joten kyllä savua ainakin tuli.Sami R kirjoitti:^![]()
Olikos sulla siitä 200D:n pumpusta otettu kaikki irti?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
^W124 200D automaagilla on hieman laiskanpulskea, tosin pumppua ruuvaamalla w124 200D koneesta saa n.90 heppaa irti vakioelementeillä. Pumpun tapittamalla hieman yli 100 heppaa.
Pumppukuvia: http://kotisivu.mtv3.fi/pasikuusela/syo ... index.html
Haulla löytyy säädöstä lissää.
Pumppukuvia: http://kotisivu.mtv3.fi/pasikuusela/syo ... index.html
Haulla löytyy säädöstä lissää.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F