Tarvitaanko ulosvetäjää? Tarviiko vaihtaa yleensä myös kiinnityspultti? Ja mites aurauskulmat vaihdon jälkeen? Tuohan ei ole säädettävä, vaikka nimi niin kertookin
Taka-akseliston säätötangon vaihto
Taka-akseliston säätötangon vaihto
Kun ei mersufoorumin hakuun osannut sopivia hakuehtoja asetella, niin pistetääs tänne mallille kuuluvaan paikkaan kysymystä. Katsastajasetä kirjoitti rekisteriotteeseen määräyksen vaihtaa osa: "4010 taka-akseliston säätötanko nivelpäinen" kuukauden sisällä. Nyt olis puolet määräajasta mennyt, joten olisi aika tarttua toimeen
Tarvitaanko ulosvetäjää? Tarviiko vaihtaa yleensä myös kiinnityspultti? Ja mites aurauskulmat vaihdon jälkeen? Tuohan ei ole säädettävä, vaikka nimi niin kertookin
joten ei kai aurauskulmiin tarvi koskea?
Tarvitaanko ulosvetäjää? Tarviiko vaihtaa yleensä myös kiinnityspultti? Ja mites aurauskulmat vaihdon jälkeen? Tuohan ei ole säädettävä, vaikka nimi niin kertookin
Tää ei nyt auta asiaa,mutta aihetta sivuten:Tammikuussa kun katsastin pikkumersua,niin katsastusinssit alkoi oikein kaksin voimin vääntelemään mesen takapyöriä semmosella metrin pituisella rengasraudalla.
Aikansa touhuttuaan löysivät väljää oikealta puolelta.Käskivät vaihtaa semmosen tukitangon,missä kumipuslat päissä.
No kun omasta mielestä rengasta käsin heiluttelemalla ei välystä ollut,siispä tanko irti,teräsharjalla puhtaaksi,maalasin mustaksi,ja konttorille näyttämään.
Inssi ajoi auton nosturille,nosti perän ilmaan,heilutti käsin rengasta,katsoi vielä auton alle,laski auton alas,totesi"juuri näin".Ja leima tuli.
Kyse ei ollut kustannuksista,vaan pikemminkin periaatteesta.
Ilmeisesti ei ollut päivän hylkäysprosentti täynnä,kun piti keksiä tuommonen "vika".
Iteppähän lähtivät tuolle linjalle,onhan se vähän outoa,jos pitää kesken katsastuksen hakea vielä toinen inssi vikoja ettimään..
Aikansa touhuttuaan löysivät väljää oikealta puolelta.Käskivät vaihtaa semmosen tukitangon,missä kumipuslat päissä.
No kun omasta mielestä rengasta käsin heiluttelemalla ei välystä ollut,siispä tanko irti,teräsharjalla puhtaaksi,maalasin mustaksi,ja konttorille näyttämään.
Inssi ajoi auton nosturille,nosti perän ilmaan,heilutti käsin rengasta,katsoi vielä auton alle,laski auton alas,totesi"juuri näin".Ja leima tuli.
Kyse ei ollut kustannuksista,vaan pikemminkin periaatteesta.
Ilmeisesti ei ollut päivän hylkäysprosentti täynnä,kun piti keksiä tuommonen "vika".
Iteppähän lähtivät tuolle linjalle,onhan se vähän outoa,jos pitää kesken katsastuksen hakea vielä toinen inssi vikoja ettimään..
Terve,

t.
Risto
Näimpä. Joskus tosin voi sattua vahingossa kohdalleen. Toissa viikolla vaihdatin omaani lähes kaikki takapään tangot ja käytin seuraavana päivänä suuntauksessa. Oli kymmenen minuutin homma – kamat kiinni, tarkistus ja kamat irti. Kuulemma ensimmäinen Mersu, johon ei tarvinnut mitään säätää.dealer kirjoitti: joten ei kai aurauskulmiin tarvi koskea? Muuttuvat vaihdossa väkisin
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Nyt tuli harvinaisen selkeät ja ytimekkäät vastauksetdealer kirjoitti:Tarvitaanko ulosvetäjää? Ei.
Tarviiko vaihtaa yleensä myös kiinnityspultti? Joskus
Ja mites aurauskulmat vaihdon jälkeen? Nelipyöräsuuntaus
Tuohan ei ole säädettävä Kyllä on, pultissa säätö
joten ei kai aurauskulmiin tarvi koskea? Muuttuvat vaihdossa väkisin
OT. Jyväskylässä ainakin Kuormaajantien A-Katsastus on asiallinen mesta. Ei ole "turhia" vikoja haettu. Viime vuonna oli itsellä etukäteen tiedossa raidetangon pään väljät, tällä kertaa oli kyllä yllätys tuo säätötanko, kun vasta viikkoa sitä ennen vaihdoin jarrulevyt ja yritin siinä samalla tarkistella paikkoja, vaan enpä huomannut. Konttorilla kyllä totesin itsekin, kuinka selvästi rengas heilui ihan vain käsivoimin..
mulla oli sama homma...inssi haki toisen inssin ja aivan onnes sielä väänteli tankoja ja käski sitten vaihtaa ne säätötangot...enpä käyny suuntamas vittuuttani vaan...eikä oo vieläkään...viime katsastukses mittaisvat aurauksen nii edessä oli jotai 2,5mm
ja takana nolla...että tälläistä tällä kertaa....pitää joskus kopauttaa katu kiveen nii tulee vähä aurausta...

-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-

