300D 24v lämpötila-anturin väri

Vastaa Viestiin
Chrispe

300D 24v lämpötila-anturin väri

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Olen tuossa vaihdellut -94 300d 24v satalankkuuni nyt lämpöongelmien vuoksi viskon, vesipunpun, termarin sekä nesteet mutta lämmöt ei vain tipu normaalille tasolle. Toki muutosta on noillakin jo tapahtunut. Nyt mittari hakkaa koko ajan 95c' paitsi ruuhkassa nousee 100c':seen. Ajattelin päivittää vielä lämpöanturin mutta joka liikkeestä tarjoavat erilaista anturia. Paikallaan oleva on sininen kaksinapainen mutta koska en ole varma anturin onko anturi oikea en ole asiaa ilmoittanut varaosaliikkeessä. Nyt tarjottuja vaihtoehtoja on sininen kahdella navalla + ohjuritapilla, sininen ilman ohjuritappia sekä vehon tarjoama punainen anturi. Motonetissa tarjottiin myös vihreää kaksinapaista. Autossa on ilmastointi. Olisiko kenelläkään vastaavalla moottorilla varustettua pirssiä mistä "vakoilla" tuo aturin oikea väri?
veppe
Mekka-master

Viesti Kirjoittaja veppe »

Oletko tarkistanut kaikkein tärkeimmän lämpöihin vaikuttavan komponentin, eli syylärin :roll:

Jos syyläri (ja vesipumppu) on kunnossa, ei esim. viskolla tee yhtään mitään. Itse olen pärjännyt 30 asteen helteessä ilman viskoa, kun ei vain liian pitkään tarvinnut jonoissa ajaa.. Syyläri taasen on vain jokusen vuoden vanha :arrow: rivat ehjät eikä röörit tukossa ;)
Chrispe

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Juu, tarkastin heti ensimmäisenä. Se on uusi. Ennen osien vaihtoa ajoin puhdistusaineen järjestelmässä läpi mutta eipä sieltä mitään irronnut.

Anturikin on nyt vaihdettu. KL ja Veho tarjosi väärää anturia mutta löysin lopulta oikean "lähitarvikkeesta".

Seuraavaksi kai on sitten tartuttava jossain infrapunalämpömittariin ja tarkistettava ettei nyt vain olis mittari pa*kana.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”