Sepon W126 300SE (korjataan: W123 200D, W140 S320)
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Nonniin, tais se yks aamu tuo Mikan tarjoama "pumpun paskaksi jauhautuminen" tapahtua...alkoi melekonen kirskunta kuulumaan edestä töihin ajellessa, takapenkiltäkin lapset kyseli, että kuuluuko tuo meijän autosta Olin jo aiemmin lukenut, että jollain oli leikannut pumppu kiinni, kun oli päivän posottanut maantietä menemään lämpmällä kelillä ja siitä sitten hihnaa poikki jnejne., joten kylymää rinkiä tietty pukkas. No, ennenkuin kerkesin pysähtyä kaupunnissa asiaa kattelemaan, ääni loppuikin kuin veitsellä leikaten ja eipä ole palannut. Oisko käyny tuuri, että hajosi sillai "sopivasti"...?
No, kontissa on jo varaosaa, josko sais askarreltua tuon systeemin takaisin kuntoon jos joskus kesä tulee.
Tilasain samalta purkaamolta tuon syylärin muovikehyksenkin, kun sattui silmään, vaikka eipä tuosta haittaa ole ollut, vaikka sitä ei ole ollut paikoillaan vuosiin.
No, kontissa on jo varaosaa, josko sais askarreltua tuon systeemin takaisin kuntoon jos joskus kesä tulee.
Tilasain samalta purkaamolta tuon syylärin muovikehyksenkin, kun sattui silmään, vaikka eipä tuosta haittaa ole ollut, vaikka sitä ei ole ollut paikoillaan vuosiin.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Siellähän on pumpun siivellä putkisokka ja mm. Itsellä oli '87 4maticista se sokka murentunu palasiksi. Ohjaustehostin toimi normaalisti mutta ASD:lle/4matic systeemille pumppu ei tuottanu painetta
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Mjoo. Sokka siellä on. Ja kun lamellit leikkaa kiinni pesään, tuo sokka katkeaa.
Kato ennenkuin uutta pumppua laitat kiinni ettei se vanha pieru ole pukannu metalliroinaa paineputkeen.
Kato ennenkuin uutta pumppua laitat kiinni ettei se vanha pieru ole pukannu metalliroinaa paineputkeen.
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Jeps, kiitokset taas vinkeistä, palataan tähän sitten aikanaan, ajellaanpa vaan menemään sillä välin ja ootellaan muita murheita...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Piti käydä tytär hakemassa juna-asemalta keskellä yötä, matkalla kävin 24/7 kaupassa; siellähän oli täys meno päällä, nuorisoa parkkipaikka täynnä autojensa kanssa. Kaupasta tullessa auton vieressä hyrskytti just samanvärinen 280SE, valitettavan ruosteeton tosin
Melkein sama tilanne vappuna kotosalla, vaimon poika kävi isänsä kesäautolla kylässä: Huoh, kyllä se ruosteettomuus vaan hivelee silmää. Pesin omastakin sitten taas ruosteet paremmin esille myöhemmin illalla.
Melkein sama tilanne vappuna kotosalla, vaimon poika kävi isänsä kesäautolla kylässä: Huoh, kyllä se ruosteettomuus vaan hivelee silmää. Pesin omastakin sitten taas ruosteet paremmin esille myöhemmin illalla.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Tuli W 126:lle pari päivää sitten 15 v. täyteen minun omistuksessa. Katastaakin piti ja remonttihommiinhan sitä pääsee. Hain samantien osat, laaduntarkkailijakin yritti päästä katsomaan jotta mitä halpistavaraa se ukko on taas hakenut:
Eli vaihtoon menee takaiskarit (jo toiset kybit taakse; älkää siis te muut vain ostako mokomia, minä nyt en jaksanut alkaa Bilsteinia taaskaan tilaamaan, mutta eiköhän näillä mennä nyt tämän auton käyttöiän loppuun asti), takajarrulevy + satula. Edestäkin oli kuulemma palanen irronnut jarrupalasta, outoa. Huomautuksia vielä palaneista polttimoista (kumma kyllä ei mittaristossa lamppuherjaa ollut) ja öljyisestä moottorista (kuten aina).
Öljyvalokin alkoi vilkkua vaihdosta 3000 km jälkeen, oli vajennut tikun mukaan n. puolivälin paikkeille. Lisää tavaraa moottoriin, sehän riepoo moinen valon välkähtely. Taas oli työnjohtoakin paikalla.
Eli vaihtoon menee takaiskarit (jo toiset kybit taakse; älkää siis te muut vain ostako mokomia, minä nyt en jaksanut alkaa Bilsteinia taaskaan tilaamaan, mutta eiköhän näillä mennä nyt tämän auton käyttöiän loppuun asti), takajarrulevy + satula. Edestäkin oli kuulemma palanen irronnut jarrupalasta, outoa. Huomautuksia vielä palaneista polttimoista (kumma kyllä ei mittaristossa lamppuherjaa ollut) ja öljyisestä moottorista (kuten aina).
Öljyvalokin alkoi vilkkua vaihdosta 3000 km jälkeen, oli vajennut tikun mukaan n. puolivälin paikkeille. Lisää tavaraa moottoriin, sehän riepoo moinen valon välkähtely. Taas oli työnjohtoakin paikalla.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Onpa mukavan näköisiä kisseleitä. =)
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Katastusremonttia viime pe - la, kyllä oli taas lystiä:
- takajarrut tais olla originaalit vänkärin puolella; olihan satulapultit tiukassa prkl, mutta kyllä ne lopulta moskaa uskoivat, ihme että räikkä kesti paukutuksen. Eikait se ihme ollut, ettei oikein tehoa tässä enää riittänyt... - uusi satula kiinni letkuun, takajarrulevy käteen ja Motonetin pakettia auki. Jaahans, paketistä löytyykin Hondan etujarruvevyt, voi fakingfakfak Sillon otti pattii ja wallan widuddamaan rupesi. Vanaha levy paikalleen siis ja miettimään uutta käyntiä putiikkiin valittujen lausahdusten kera.
- la sitten takaiskareiden kimppuun, n. tunnin oletetusta rempasta tuli taas moninkertainen kun katkesi pultti tukivarren sisään pari katkennutta poran terää / kierretappia myöhemmin se on nyt jotenkin kiinni uus iskari siellä
- su sitten Motonettiin tupisemaan jarrulevyistä, vaihto tietty onnistui ja eilen illalla sitten oikeat levyt paikoilleen (tietty molemmille puolille kun kerran vain pareittain myydään)
- vielä jälkinäyttö puuttuu, täytyy miettiä sopivaa ajankohta ens vuotta ajatellen (jos tämä auto on vielä kasassa silloin...)
- takajarrut tais olla originaalit vänkärin puolella; olihan satulapultit tiukassa prkl, mutta kyllä ne lopulta moskaa uskoivat, ihme että räikkä kesti paukutuksen. Eikait se ihme ollut, ettei oikein tehoa tässä enää riittänyt... - uusi satula kiinni letkuun, takajarrulevy käteen ja Motonetin pakettia auki. Jaahans, paketistä löytyykin Hondan etujarruvevyt, voi fakingfakfak Sillon otti pattii ja wallan widuddamaan rupesi. Vanaha levy paikalleen siis ja miettimään uutta käyntiä putiikkiin valittujen lausahdusten kera.
- la sitten takaiskareiden kimppuun, n. tunnin oletetusta rempasta tuli taas moninkertainen kun katkesi pultti tukivarren sisään pari katkennutta poran terää / kierretappia myöhemmin se on nyt jotenkin kiinni uus iskari siellä
- su sitten Motonettiin tupisemaan jarrulevyistä, vaihto tietty onnistui ja eilen illalla sitten oikeat levyt paikoilleen (tietty molemmille puolille kun kerran vain pareittain myydään)
- vielä jälkinäyttö puuttuu, täytyy miettiä sopivaa ajankohta ens vuotta ajatellen (jos tämä auto on vielä kasassa silloin...)
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Viikonloppuna oli perinteinen kesänaloitus eli mökkireissu. Tällä kertaa ajettiin Ähtäriin.
Maaliman parannuksen jälkeen su ajoin kotiin Ouluun, 45 min taukoa ja sitten ajettiin parin koululaisen kera Pelloon, tiputettiin ne sinne ja takas kotio, parahiksi 3. erän alkuun jäkismatsiin. Reilu 930 km oli sen päivän ajosaldo (reilu 1300 kaikkinensa).
Tornionjoen ympäristössä meinasi olla vettä yllin kyllin.
Kukkolankoskikin kohisi kohtuu komiana.
Mukava oli kyllä ajella kun keli suosi, puolet ajasta oli AC päällä, kulutuslukema oli se perinteinen kymppi sataselle, joten siinä mielessä autossa kaikki ok
Maaliman parannuksen jälkeen su ajoin kotiin Ouluun, 45 min taukoa ja sitten ajettiin parin koululaisen kera Pelloon, tiputettiin ne sinne ja takas kotio, parahiksi 3. erän alkuun jäkismatsiin. Reilu 930 km oli sen päivän ajosaldo (reilu 1300 kaikkinensa).
Tornionjoen ympäristössä meinasi olla vettä yllin kyllin.
Kukkolankoskikin kohisi kohtuu komiana.
Mukava oli kyllä ajella kun keli suosi, puolet ajasta oli AC päällä, kulutuslukema oli se perinteinen kymppi sataselle, joten siinä mielessä autossa kaikki ok
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)