Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
Viikonlopun askareena oli 90 corolla. Lähtökohta aivan kauhea eli vahaa ei nähtykään ja pesua joskus.
2 stepin myllytyksen jälkeen oltiin jo voiton puolella
Ja auto valmiina
Aika hankala oli tuollainen akryylimaali, mutta sainpas selätettyä!
Resepti:
Megun #105
Scholl S30+ ja osaan piti vetää vielä S40
Vahana Megun #16
2 stepin myllytyksen jälkeen oltiin jo voiton puolella
Ja auto valmiina
Aika hankala oli tuollainen akryylimaali, mutta sainpas selätettyä!
Resepti:
Megun #105
Scholl S30+ ja osaan piti vetää vielä S40
Vahana Megun #16
Mikäs olisi vanteille sopiva käsittely talvea ja suolap*skaa vastaan? Melko hankala löytää nykyään mielyttävän mallisia vanteita, missä ei olisi kiillotettua pintaa ja toiset tuntuu kestävän talviolosuhteita paremmin kun toiset.
Mikä siis olisi järkevä käsittely? Pinnoitus vai normaali vaha ja ahkera pesu?
Kyseisissä vanteissa siis kiilloitettu lippi ja renkaita ei ole vielä asennettu päälle.
Mikä siis olisi järkevä käsittely? Pinnoitus vai normaali vaha ja ahkera pesu?
Kyseisissä vanteissa siis kiilloitettu lippi ja renkaita ei ole vielä asennettu päälle.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Eilen tuli tehtyä sellainen 5h pesusessio ceemelille. Penkit pesin CG:n nahkapenkkien pesuun tarkoitetulla kamalla. Ei oikein vakuuttanut, vaikka lisäksi käytin harjaa. Lopuksi pintaan britemaxin hoitoaine. Sisustan mustat muoviosat käsittelin tällä, ei voi vaan kun kehua! Jälki minusta todella fiini, ei jää mitään silikoonin näköistä kiiltoa. Muutama suihkaus levityssieneen ja hieroo pintaan. Lopuksi pyyhin vielä mikrokuituliinalla.
Ulkopuolelle perus foamit pintaan, kinnaspesu, raudanpoisto ja savestus. Sopiva pakkaskeli niin auto pysyisi puhtaana. Noh illalla tuli vissiin 30cm lunta ja nyt aamulla vesikeli
Ulkopuolelle perus foamit pintaan, kinnaspesu, raudanpoisto ja savestus. Sopiva pakkaskeli niin auto pysyisi puhtaana. Noh illalla tuli vissiin 30cm lunta ja nyt aamulla vesikeli
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tuli testattua Sonaxin uusi pinnoite mille luvataan 36kk kesto
Paketti sisältää puhdistusaineen jolla maalipinta puhdistetaan epäpuhtauksista myllytyksen jälkeen, varsinaisen pinnoitteen ja viimeistelyaineen
Kohteena maalipinnaltaan hyväkuntoinen TT
lähtökohta
Konepellin ja katon kävin läpi villalaikalla ja sonaxin cutmaxilla. Sitten kiillotuslaikka Megun 205
lopputulos
Paljon helppotöisempi kuin vanha Sonaxin pinnoite. Tuo tulee varmaan viikon sisällä pesuun niin näkee miten suola ja hiekka irtoaa käsitellystä pinnasta
Paketti sisältää puhdistusaineen jolla maalipinta puhdistetaan epäpuhtauksista myllytyksen jälkeen, varsinaisen pinnoitteen ja viimeistelyaineen
Kohteena maalipinnaltaan hyväkuntoinen TT
lähtökohta
Konepellin ja katon kävin läpi villalaikalla ja sonaxin cutmaxilla. Sitten kiillotuslaikka Megun 205
lopputulos
Paljon helppotöisempi kuin vanha Sonaxin pinnoite. Tuo tulee varmaan viikon sisällä pesuun niin näkee miten suola ja hiekka irtoaa käsitellystä pinnasta
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Vaikuttaa ihan kiinnostavalta tuotteelta. Semminkin kun käyttö ei näyttäisi vaativan erikoisvälineitä, tai suojautumista kiireestä kantapäähän. Mielenkiinnolla jään odottelemaan kokemuksia toimivuudesta ja kestosta.Maikki kirjoitti:Paljon helppotöisempi kuin vanha Sonaxin pinnoite. Tuo tulee varmaan viikon sisällä pesuun niin näkee miten suola ja hiekka irtoaa käsitellystä pinnasta
® Mesen Porkkana-klubi
Tuli tilattua Puolasta 15 metrin paineletku pesuriin. Ajattelin niin, että pesuri saa olla jatkuvasti esim. saunassa sisällä ja ainoastaan paineletku menee saunassa lattianrajassa olevasta ilmanvaihtokanavasta ulos. Siinä kanavassa on ritilä ulkoseinässä, mutta pitää joku saranointi keksiä. Näin ei tarvitse raahata pesuria ulos ja voi laskea lämmintä vettä läpi pesurista pesuhuoneen hanasta. Pesurina on salkkumallinen Kränzlen 105 ja se on pienikokoinen ja hyvä kantaa, mutta painaa melkein 20 kiloa. Ja tällä tyylillä pesuri on aina lämpöisessä, ei jäädy ja pesu käy talvellakin kätevästi. En tiedä miksen aiemmin ollut tajunnut.
https://www.youtube.com/watch?v=nRvXvh6kKIU
Tossa autoglymin punanen ja kultanen vaikkei videosta nyt niin näekkään pintaa tuossa valossa kunnolla
Onkos nuo collinitet ym paljonki parempia ku nämä autoglymin perus markettivahat?
Tossa autoglymin punanen ja kultanen vaikkei videosta nyt niin näekkään pintaa tuossa valossa kunnolla
Onkos nuo collinitet ym paljonki parempia ku nämä autoglymin perus markettivahat?
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Joo itellä menee hermot kyllä heti jos joutuu jynssään liikaa vahaa pois. Nuo autoglymit ei vaan kauheen kauaa pysy pinnassa, ainaki tuntuu siltä. Eri asia sitten jos jaksaa ton kultasen vetää vielä päälle niin pinnasta tulee niin liukas ettei paska tartu niin paljoatn62634 kirjoitti:Mulla tulee niin paljon ajoa ja pesukertoja että olen todennut kovavahan parhaimmaksi. Ainakin Colliniten 476s - vahaa voi suositella, jos tarkoitus on vaan vahata. Helppo levittää, vaikka kovavaha onkin. Voi sanoa, että halpa ja hyvä.
Mutta pitää kokeilla tota colliniteä kun tuo glymin purkki loppuu.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Vanteisiin laita pinnoite tai vanteelle tarkoitettu vaha. Esim autonhoitokaupasta kysymällä saa sopivan tuotteen. Kovavahaa ei tarvitse jynssää pois, sillä sitä ei ole tarkoitus vetää paksua kerrosta.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Autoglymin punainen on tarkoitettu puhdistamaan pinnasta pieniä hapettumia yms pois ja fillaamaan pieniä naarmuja, ei suojaamaan pintaa. Tästä syystä sen kestokaan ei ole hääppöinen vaan suunnilleen seuraavaan pesuun tai vesisateeseen ellei pintaan laiteta vielä lisäksi jotain suojaavaa ainetta.simoks kirjoitti:Nuo autoglymit ei vaan kauheen kauaa pysy pinnassa, ainaki tuntuu siltä. Eri asia sitten jos jaksaa ton kultasen vetää vielä päälle niin pinnasta tulee niin liukas ettei paska tartu niin paljoa
Mutta pitää kokeilla tota colliniteä kun tuo glymin purkki loppuu.
Kultaetikettinen jota kovasti kovavahana mainostetaan (aika typerä termi mutta aika hyvin glymin markkinointiosasto on sen saanut iskostumaan ihmisten mieliin) taas on tarkoitettu jättämään pintaan suoja. Valitettavasti tämänkään kesto ei ole kummoinen, noin kuukauden ehkä jopa kaksi.
Collinite 476S:ää moni on kehunut helppokäyttöiseksi, omasta mielestäni se ei sitä ole vaan esimerkiksi Bilt Hamber Finis-wax on huomattavasti kevyempi pyyhkiä pois ja kestoltaan hieman jopa parempi kuin Collinite, samaten Finish Care 1000P on erittäin helppotöinen ja suht kestävä.
Mutta jos haluaa selvitä äärimmäisen helpolla niin Optimum Opti-Seal on oikea valinta, aine vain levitetään pintaan ja jos sattuu johonkin kohtaan jäämään liikaa niin pyyhkäistään levittimellä vain uudelleen liiat pois ja se on siinä. Ison transitin tuolla käsittelee vartissa jos pitää tupakkitauon puolivälissä autoa. Kestohan tuossa ei luonnollisestikkaan ole parhaimpien vahojen tasolla mutta 3-4 kuukautta on työmäärään nähden mielestäni aika kelpo.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Mikä olisi äärimmäisen kestävä vaha järkevässä hintaluokassa? Colliniten levitys ja pyyhintä on itselle ihan ok joten saa hankalampikin olla. Tykkään kyllä vahata autoa useinkin mutta pesussa ne lähtevät silti.. Tällä hetkellä olen vaahdottanut Valet Pron oranssilla ja pessyt Dodo Juicen Born to be mildillä. Bilt Hamberin Autofoam on mielestäni aika tujua vahalle..
Suojakemikaaleja en ole koittanut. Osaaminen ei riitä ja ovatko loppupeleissä hyvä juttu.
Suojakemikaaleja en ole koittanut. Osaaminen ei riitä ja ovatko loppupeleissä hyvä juttu.
http://www.autonhoitokauppa.fi/soft99-f ... dark-200-gtn62634 kirjoitti:Mikä olisi äärimmäisen kestävä vaha järkevässä hintaluokassa? Colliniten levitys ja pyyhintä on itselle ihan ok joten saa hankalampikin olla. Tykkään kyllä vahata autoa useinkin mutta pesussa ne lähtevät silti.. Tällä hetkellä olen vaahdottanut Valet Pron oranssilla ja pessyt Dodo Juicen Born to be mildillä. Bilt Hamberin Autofoam on mielestäni aika tujua vahalle..
Suojakemikaaleja en ole koittanut. Osaaminen ei riitä ja ovatko loppupeleissä hyvä juttu.
Oletko tuota kokeillut? Taitaa toimia myös vanteissa hyvin. Kestää jopa muutaman liuotinpesun.
http://www.autonhoitokauppa.fi/soft99-e ... lack-200-g
Tai sitten tämä jos haluaa lisää kiiltoa. Kesto ei taida olla yhtä hyvä.
Itselle on hankinta listalla jompikumpi näistä.
Ahaa no ilmankos tuo punanen ei tunnu kauaa kestävän pinnassa. Eipä tuo ole silti paha homma vaikka joka pesun jälkeen levittää molemmat, jos ei ole kiire mihinkään siis kultanen ja punanen. Ja ovat ainaki helppo pyyhkiä poisJaniH kirjoitti:Autoglymin punainen on tarkoitettu puhdistamaan pinnasta pieniä hapettumia yms pois ja fillaamaan pieniä naarmuja, ei suojaamaan pintaa. Tästä syystä sen kestokaan ei ole hääppöinen vaan suunnilleen seuraavaan pesuun tai vesisateeseen ellei pintaan laiteta vielä lisäksi jotain suojaavaa ainetta.simoks kirjoitti:Nuo autoglymit ei vaan kauheen kauaa pysy pinnassa, ainaki tuntuu siltä. Eri asia sitten jos jaksaa ton kultasen vetää vielä päälle niin pinnasta tulee niin liukas ettei paska tartu niin paljoa
Mutta pitää kokeilla tota colliniteä kun tuo glymin purkki loppuu.
Kultaetikettinen jota kovasti kovavahana mainostetaan (aika typerä termi mutta aika hyvin glymin markkinointiosasto on sen saanut iskostumaan ihmisten mieliin) taas on tarkoitettu jättämään pintaan suoja. Valitettavasti tämänkään kesto ei ole kummoinen, noin kuukauden ehkä jopa kaksi.
Collinite 476S:ää moni on kehunut helppokäyttöiseksi, omasta mielestäni se ei sitä ole vaan esimerkiksi Bilt Hamber Finis-wax on huomattavasti kevyempi pyyhkiä pois ja kestoltaan hieman jopa parempi kuin Collinite, samaten Finish Care 1000P on erittäin helppotöinen ja suht kestävä.
Mutta jos haluaa selvitä äärimmäisen helpolla niin Optimum Opti-Seal on oikea valinta, aine vain levitetään pintaan ja jos sattuu johonkin kohtaan jäämään liikaa niin pyyhkäistään levittimellä vain uudelleen liiat pois ja se on siinä. Ison transitin tuolla käsittelee vartissa jos pitää tupakkitauon puolivälissä autoa. Kestohan tuossa ei luonnollisestikkaan ole parhaimpien vahojen tasolla mutta 3-4 kuukautta on työmäärään nähden mielestäni aika kelpo.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Minulla on fusso ollut käytössä ja pelittänyt hyvin. Omani esipesun teen juuri bilt hamberin autofoamilla, sillä se on myös vahaturvallinen.tn62634 kirjoitti:Mikä olisi äärimmäisen kestävä vaha järkevässä hintaluokassa? Colliniten levitys ja pyyhintä on itselle ihan ok joten saa hankalampikin olla. Tykkään kyllä vahata autoa useinkin mutta pesussa ne lähtevät silti.. Tällä hetkellä olen vaahdottanut Valet Pron oranssilla ja pessyt Dodo Juicen Born to be mildillä. Bilt Hamberin Autofoam on mielestäni aika tujua vahalle..
Suojakemikaaleja en ole koittanut. Osaaminen ei riitä ja ovatko loppupeleissä hyvä juttu.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Sama täälä, Fusso ja autofoam käytössä. Autofoam syö kyllä hieman vahaa, mutta jos yhtään kärsii laskea vahvuutta, niin vahat kestää paremmin. Mulla lance "täysillä" tuottaa jotakin vajaan 10% vahvuista vaahtoa ja ainakin tuoreelle fussolle esipesuksi on riittänyt ~5% vahvuus ihan hyvin. Lika lähtee ja vahat jää. Hyvää tavaraa tuo Fusso on.nix0n kirjoitti:Minulla on fusso ollut käytössä ja pelittänyt hyvin. Omani esipesun teen juuri bilt hamberin autofoamilla, sillä se on myös vahaturvallinen.tn62634 kirjoitti:Mikä olisi äärimmäisen kestävä vaha järkevässä hintaluokassa? Colliniten levitys ja pyyhintä on itselle ihan ok joten saa hankalampikin olla. Tykkään kyllä vahata autoa useinkin mutta pesussa ne lähtevät silti.. Tällä hetkellä olen vaahdottanut Valet Pron oranssilla ja pessyt Dodo Juicen Born to be mildillä. Bilt Hamberin Autofoam on mielestäni aika tujua vahalle..
Suojakemikaaleja en ole koittanut. Osaaminen ei riitä ja ovatko loppupeleissä hyvä juttu.
Seuraava projekti olis Si3d-pinnoitus Audiin. Sen kanssa kärsii tehdä ylläpitopesut vaikka vähän tujummillakin aineilla, ei pitäis paljo haitata
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Kait tääkin olis puunausta nii voi tätä topiksia sekotella
Tuommonen vanha heikkokuntoinen italvolanti pitäs saada auton korin väriin eli punaiseks
Millanen kulutuskestävyys nuilla spray vinyylimaaleilla on?
Kestääkö tarrata metästysreissulta tultaessa kaatosateessa märillä käsillä ja lähtä veivaamaan vai unohanko koko homman suosiolla?
On niitä maalattu, senverta selailin nettiä, mut tuo kulutuskestävyys, löytyykö kokemuksia?
Ohessa vielä potilas:
Tuommonen vanha heikkokuntoinen italvolanti pitäs saada auton korin väriin eli punaiseks
Millanen kulutuskestävyys nuilla spray vinyylimaaleilla on?
Kestääkö tarrata metästysreissulta tultaessa kaatosateessa märillä käsillä ja lähtä veivaamaan vai unohanko koko homman suosiolla?
On niitä maalattu, senverta selailin nettiä, mut tuo kulutuskestävyys, löytyykö kokemuksia?
Ohessa vielä potilas:
® Mesen Porkkana-klubi