Käyntinopeusmittari

Vastaa Viestiin
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Käyntinopeusmittari

Viesti Kirjoittaja audimies »

Miksi kierroslukumittariin tuleva johto kiertää "EGR" releen kautta W124 200D:ssä?
Onko parempaa tietoo kellään... Eli anturilta lähtevät johdot menee sinne ja sieltä lähtee ( vihree) sulakerasiaan , jossa liitin ja sieltä menee mittarin taakse. :evil:
big jopo
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Vai löytyskö keneltäkään kuvaa? Ilman saasteenpoistoa olevasta kytkennästä.
Meinaan menee teknikon retaleelta sormi muuhunkin kuin muniin....Ei ummaarra puhuu hoono soomi :roll: Mutta kyllä se pikku puristelu aina mersun sähköhommat voittaa. :happy:
big jopo
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Sen kiekkamittarin anturinjohdon voi vetää suoraan mittarille, pelloo ihan hyvin ilman relettäkin. Ilmeisesti se takaisinkierrätys tarvitsee toimiakseen moottorinkierrosluvun, koska näkyy se anturi olevan, vaikkei kiekkamittaria oiskaan.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Niin se pitäis toimia? :roll: Mut kun semmoinen pikku sovellus menossa niin pitäis saada tietää mitä sillä anturissa liikkuu?Sieltähän ei tuu kun kaksi johtoo, joten suurta älyä sieltä ei saa purkkiin pakattua? Ilmeisesti vaan kosketintieto. Ja tässä eko-mallissa ei mene johdot ylijännitereleen kautta... Ja autohan on manuaali , joten laatikko ei tarvii nopeustietoo , jota automaatti tarvii. Siksipä pienessä päässäni herääkin suuria arvuutuksia , joita voisi hyödyntää ko.anturilla . Ihan vaan turbo käytössä :lol:

Veli-venäläisen sivuiltakaan ei löytynyt hyvää kytkentäkaavioo. Edelleen haussa hyvät sähkökuvat kapistuksesta. :wink:
big jopo
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Alfamerin korjausoppaassa on jonkinlaiset kytkentä kaaviot, niitten mukaan minä tuon toiminnan päättelin, kun ArPin autoon laitettiin kiekkamittari.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

jiipee kirjoitti:Alfamerin korjausoppaassa on jonkinlaiset kytkentä kaaviot, niitten mukaan minä tuon toiminnan päättelin, kun ArPin autoon laitettiin kiekkamittari.
Eli tempaisit virtaa anturille ja valkoisen vai mustanko työnsit vihreään?
Kokeilitko mitatata minkälaista pulssia sieltä tulee? Tarkoitus ois saada ahtopaineita säädeltyä automaattisesti :roll: Magneettiventiilillä. Tosin tuo menee ihan säätelyksi , kun haen kolmea eripainetta automaattisesti toimivaksi ja ajattelin kokeilla , josko ne onnistuisi. Napit koelaudassa on sieltä missä aurinko ei paista!.Tosin ideakin tuli ihan vaan mieleen joka voi jäädä....

Hommasshan ei oo järkee , mutta jotain pitää kokeilla tai keksittävä muita syitä juoda olutta.
big jopo
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

En muista johtojen väriä, mutta toinen tuli maihin ja toinen mittarin persuuksiin siihen pulssinastaan, olikohan se merkitty W:llä. En mittaillut anturin pulssia, mutta luulempa että se on Hall-anturi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”