Probleema 200cdi:n kanssa.

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
Kris
Viestit: 102
Liittynyt: 15.7.2007 23:26
Paikkakunta: Nurmo

Probleema 200cdi:n kanssa.

Viesti Kirjoittaja Kris »

Auto MB w202 200cdi farkku -00. Autossa on M.Karalan lastu ja on toiminut mukavasti tähän päivään saakka. Kun lähtee kiihdyttämään rennommin (esim ohitustilanne) saattaa yhtäkkiä napata vedot kokonaan pois. Kun nostaa jalan kaasulta ja painaa uudelleen niin taas vetää mutta taas kierrosten noustessa tuonne 3500+ niin tekee saman vian. Pintakaasulla ajellessa auto vielä liikkuu.

Pitää vielä tutkailla enemmän oireen esiintymiskohtaa, mutta mielestäni se tulee kun autolla on jo ajettu jonkin aikaa, eli kone on kunnolla lämmennyt. Jonkin verran tietty mietityttää ne kuuluisat läpät imusarjassa. Jumittelin ne auki asentoon, mutta tietysti joku läppäkin voi irrota tai jotain... Paikallaan kun painaa kaasun pohjaan niin ei ota kuin vajaa 4000rpm mutta sit vaihdepäällä kiihdytettäessä menee helposti tuonne likelle 5000rpm. Onkos tuolla mitä kaikkia antureita mitkä voisi tehdä tommosen vian? Pierburgin ilmamäärä mittarin sinne hiljattain vaihdoin.

Laitoin jo sähköpostia tuonne Koskisen korjaamolle hyllykalliolle seuraavaa vapaata huoltoaikaa koskien, mutta sitä odotellessa olisi kiva tutkia itekin mitä koslalle voisi tehdä.
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1019
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Neuvoja ei löydy, mutta yritetään nyt jotain eliminoida:
- vikatilan raja on 3000 rpm, eli jos kiertää selvästi sen yli, niin ei mene vikatilaan
- moottorinohjaus ei poistu vikatilasta ilman uudelleenkäynnistystä, joten tilojen välillä "pomppiminen" ei käsittääkseni ole mahdollista
- imusarjan läppäviat erottuvat röpöttelevänä käyntinä, kun on isot virtaukset (kiihdytys, moottoritienopeudet, jne.)
- paikallaan 4000 rpm: joku taisi joskus mainita, että paikallaan kierrokset on rajattu johonkin (olisiko tuo 4000?) ja ajossa sallitaan isommat kierrokset

Voisikohan rail-paineanturi aiheuttaa jotain tuollaista? Tai korkeapainepumppu? Näiden hämmingit pitäisi kyllä näkyä testerissä. Polttoainesuodatinhan on joskus vaihdettu...?

Testeriin, testeriin...
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Avatar
Kris
Viestit: 102
Liittynyt: 15.7.2007 23:26
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Kris »

Tänään ajelin mesellä töihin ja poljin sitä kuin tulpatonta soliferia....Ei mitään vikaa, paikallaan polkiessaankin otti helposti tuonne 5000rpm. Pohjassa en viitsinyt pitää kaasua, ymmärrettävistä syistä..kakkosella ja kolmosella kiihdyttelin ongelmitta... Tekee tuon vian aina satunnaisesti. Joo, ja ei tosiaan varsinaiseen vikatilaan lyö, koska ei vaadi "kuittausta" vaan tosiaan ottaa vaan hetkeksi vedot pois, vittumainen vika ainakin ohitustilanteessa..Ottaa vaan päähän jos ei saa vikaa tulemaan esiin perjantain huollossa...Koskiselle vien silloin huoltoon, mutta on se huoltomiehellikin harmittavaa etsiä "piilovikaa"....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”