Tämä akkuohjaimen softa pitäisi olla päivitetty yleisesti ilmeisesti
05-06 aikana huolloissa W211/S211 sarjoihin, ns. "hiljaisessa takuukorjauksessa". Ainakin näin olen ymmärtänyt.
Epäilen että autossani ei ole tätä tehty. On Belgian huoltokirjalla
ja kaikissa huoltokohdissa on MB leima.
Miten voi tarkistaa onko tämä tehty?
Starilla?
Kuka voisi sen tehdä?
Miten voi tarkistaa onko akkuohjaimen softa uusin?
Miten voi tarkistaa onko akkuohjaimen softa uusin?
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Miten voi tarkistaa onko akkuohjaimen softa uusin?
Olisi outoa jos päivitystä ei olisi tehty missään huollossa mutta Star on varmaan ainoa vaihtoehto softaversion lukemiseen (Carsoftista en tiedä).Berglund kirjoitti:Tämä akkuohjaimen softa pitäisi olla päivitetty yleisesti ilmeisesti
05-06 aikana huolloissa W211/S211 sarjoihin, ns. "hiljaisessa takuukorjauksessa". Ainakin näin olen ymmärtänyt.
Epäilen että autossani ei ole tätä tehty. On Belgian huoltokirjalla
ja kaikissa huoltokohdissa on MB leima.
Miten voi tarkistaa onko tämä tehty?
Starilla?
Kuka voisi sen tehdä?
Pääkaupunkiseudulla on useampia foorumilaisia joilla oma Star.
Tuntuu siltä ettei ole tehty tai on tehty mutte "suomi" asetuksiin...
Eli just viikolla teki taas tuon ilmoituksen että mukavuus varusteet
on pois päältä.
Todellisuudessa akun jännite oli 12.0V eikä mikään mennyt pois päältä.
Kaikki toimi hyvin.
Kuulemma starilla on muutettu virhetilan jännitettä noiden lisälämmittimien takia. Itsellä sitä ei ole, mutta voisi sen muuttaa samaan...
Jos joku starin omistaja ilmoittautuisi ja niin voisi sopia muutos homma...
Eli just viikolla teki taas tuon ilmoituksen että mukavuus varusteet
on pois päältä.
Todellisuudessa akun jännite oli 12.0V eikä mikään mennyt pois päältä.
Kaikki toimi hyvin.
Kuulemma starilla on muutettu virhetilan jännitettä noiden lisälämmittimien takia. Itsellä sitä ei ole, mutta voisi sen muuttaa samaan...
Jos joku starin omistaja ilmoittautuisi ja niin voisi sopia muutos homma...
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kyllä se BCM:n jänniterajojen säätö taitaa olla urbaani legenda. Polttoainetoimisella lisälämmittimellä on omat kytkentärajansa ja noita on moni joutunut säätelemään.Berglund kirjoitti:Tuntuu siltä ettei ole tehty tai on tehty mutte "suomi" asetuksiin...
Eli just viikolla teki taas tuon ilmoituksen että mukavuus varusteet
on pois päältä.
Todellisuudessa akun jännite oli 12.0V eikä mikään mennyt pois päältä.
Kaikki toimi hyvin.
Kuulemma starilla on muutettu virhetilan jännitettä noiden lisälämmittimien takia. Itsellä sitä ei ole, mutta voisi sen muuttaa samaan...
Jos joku starin omistaja ilmoittautuisi ja niin voisi sopia muutos homma...
Kokeilitko että tosiaan esim. penkinlämmittimet toimivat (merkkivalo ei vilkkunut) silloin kun tuo mukavuustoimintojen poiskytkeytymisen varoitus tuli tauluun? Ensimmäisen kytkentärajan pitäisi olla 11 voltin tuntumassa ja toinen vaihe 10,5 voltin kohdalla.
Jos noita varoituksia tulee tauluun ilman syytä niin kyse voisi olla autoon asennetusta uudesta taka-SAMista joka on koodattu väärin.
Lämppärit toimii ihan OK, normi tilassa.
Ei ole välkyntää napin valoissa.
Tulee tuo ilmoitus jo varmaan 11.8 -12V kohdalla.
Ainakin kun on katsonut ajotietokoneen "jännitemittarilla"...
Voihan tuo olla koodattu väärin vaikea sanoa.
Pitäisi tarkistaa jollain... star?
Ei ole välkyntää napin valoissa.
Tulee tuo ilmoitus jo varmaan 11.8 -12V kohdalla.
Ainakin kun on katsonut ajotietokoneen "jännitemittarilla"...
Voihan tuo olla koodattu väärin vaikea sanoa.
Pitäisi tarkistaa jollain... star?
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
Nyt on taas testerillä käytetty (Auto-COM).
Vikoja reilusti
Suurin osa on SAM vika ilmoituset sekä
CAN väylän yhteys virheet ja CAN ja UBF välinen yhteys.
Kertooko kenellekään mistä on kysymys?
Veholla kävin ja huolto ja korjaus historia on tarkistettu.
2004 ja 2005 on tehty SAM sekä akkuohjaimelle päivityksiä.
Osa näitä takuukorjauksia.
Seuraavaksi on menossa vielä softien tarkistukseen...
Vikoja reilusti
Suurin osa on SAM vika ilmoituset sekä
CAN väylän yhteys virheet ja CAN ja UBF välinen yhteys.
Kertooko kenellekään mistä on kysymys?
Veholla kävin ja huolto ja korjaus historia on tarkistettu.
2004 ja 2005 on tehty SAM sekä akkuohjaimelle päivityksiä.
Osa näitä takuukorjauksia.
Seuraavaksi on menossa vielä softien tarkistukseen...
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90