C180 -94 Viinaa tankissa, siinäkö vika olikin?

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2676
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

C180 -94 Viinaa tankissa, siinäkö vika olikin?

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Eilen toimi normaalisti, tänään piti lähtee roskispönttökisoihi ni lupas kerran ja sitte rupes tarttaa ninku jakopäävikanen, eli menee kovin kevyesti ympäri.

Nokat on ehjät ja pyörivät startatessa, eli kampiakselikaan ei lie poikki. Voiko siis jakoketju hypätä jos kiristin pettää? Ja mistäkö löydän jakomerkit?

Ylimääräisiä ääniä ei missään vaiheessa ole kuulunu (kooneen suunnalta, muualla resonoi kyllä...)
Viimeksi muokannut aaltojarvi, 03.10.2011 20:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2676
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Edit. Terhon kansipaffinvaihto topicista löysin Roiston ohjeen ajotuksen tarkistamiseen. Mikäli oikein ymmärsin, jako on kohdallaan ja venymät sallituissa rajoissa.

Liekö tuossa muutaku repiä kansi pois ja vaihtaa tiivari :roll: .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

eihän olisi katti rikki ja putki tukossa
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2676
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

xr kirjoitti:eihän olisi katti rikki ja putki tukossa
Voisko se olla? Se on kyllä resonoinu jonkun aikaa sieltä auton alta jostain :shock:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2676
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Nih, ymmärsin sentäs mitata puristuspaineet... Kolmosesta puuttuu likimain vallan :ttu: . Huomenna siivoo verstas ja ottaa kannen pois :shout: :kele: .

Se sinänsä mikkää homma olet mut menee nuo kulkemiset sekasi ku perheineen asuu pois keskustasta ja kaks autoo on oltava.

Kellää tosi halpaa autoo olis myyrä? Kuukauden leima ja kohtuullinen toiminta riittää kriteereiksi. Niija vähintää kolme istuinpaikkaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29490
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jako kohdallaan, toimi hyvin ja nyt yhtäkkiä ei käynnisty / puristukset hukassa ?

Kokeile laittaa öljyä tulpanrei´istä jos auttaisi.
En kyllä kantta irrottaisi ensimmäisenä tuosta.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2676
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

dealer kirjoitti:Jako kohdallaan, toimi hyvin ja nyt yhtäkkiä ei käynnisty / puristukset hukassa ?

Kokeile laittaa öljyä tulpanrei´istä jos auttaisi.
En kyllä kantta irrottaisi ensimmäisenä tuosta.
Ruuvit nokka-akselin pukkien reijissä, oli kampuran päässä merkki n.25 asteen kohdalla.

Eilen auto tuli kotiin isäukko puikoissa yli 60 km eikä mitään oireita mistään. Tänä aamulla käynnistyi normaalisti ja kävi ehkä kaksi sekuntia ja sammui. Nyt pyörii startilla ihan just niinkö olis jakopää menny yli, eli venttiilit auki väärään aikaan. Ja tosiaan kolmos pytystä ei löydy puristusta ku juur sen että viisari heilahtaa.

En minäkään välittäis ottaa kantta pois :( . Eli kaikki konstit on tervetulleita. Liekö muuten tuo E10 kokeilu voida tehdä tuollaista, esim. venttiilien takertelua, toinen tankillinen menossa :oops:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Nosturit jumissa? Jos jako kerran ok ja kone pyörii ympäri, niin eikun sahaa startilla kunnes käy ja antaa hetken lapikasta. Sitten lamppuöljyä sisään ja puoli tuntia käyttelee paikallaan ja vaihtaa öljyt.

Ei jaksas uskoo että pahvi tai männät laukee kolmesta kattilasta yhenaikasesti.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2676
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

TIILERIII!! :pusuposkelle: :pusuposkelle: !!

Mikä ikinä sitte vika olikaa, se öljy sylintereissä autto. Auto käy taas. Sen verran taidan olla hajulla että kuljen seuraavaksi Iisi Raiterin opastamaa suuntaa.

Sen verran on öljykäryä nyt kartanolla et lähden uudelle kojikselle vasta pimeellä :lol:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29490
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvä juttu :D

Bemareita on ollut useita vastaavia tapauksia, 24-venttiilisiä bensakoneita.

Itse olen ajatellut että suuttimet jäävät jostain syystä auki ja niistä valuva polttoaine pesee sylintereistä tiivistävän öljykalvon pois ... tai jotain ... niin, se E10 ?
Puristuspaineethan sieltä katoavat ja moottori tosiaan pyörii kuin kahvimylly, öljy auttaa.
Eikä ongelma välttämättä toistu koskaan.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kaverin volvoon tarvii harvase viikko laittaa pari pumppausta tippakannulla tulpan reijistä että lähtee käymään ja yleensä käy olleskaan :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2676
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Tuo Tiilerin teoria voi olla kamalan lähellä totuutta. Oiretta nimittäin edelsi ensin 60km ajoa :arrow: 5...6 tuntia pysäksissä :arrow: 15 metriä siirtoa, eli auto kävi ehkä sen 15 sekuntia :arrow: siittä sitte yön yli parkissa ja aamulla kahvimyllynä. Hyvinkin voinu kylmänä runsas seos jäädä makaamaan sylintereihin.

Tästälähin palaamme 98:in, nautitaa viinat itte :lol: . Vaikkakin tolla etanolilla tasaantu tyhjäkäynti jonkin verran, eikä se kulutuskaan ny nii sitte noussu (josko nousi lainkaa...)
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”