C180 -94 Viinaa tankissa, siinäkö vika olikin?
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2676
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
C180 -94 Viinaa tankissa, siinäkö vika olikin?
Eilen toimi normaalisti, tänään piti lähtee roskispönttökisoihi ni lupas kerran ja sitte rupes tarttaa ninku jakopäävikanen, eli menee kovin kevyesti ympäri.
Nokat on ehjät ja pyörivät startatessa, eli kampiakselikaan ei lie poikki. Voiko siis jakoketju hypätä jos kiristin pettää? Ja mistäkö löydän jakomerkit?
Ylimääräisiä ääniä ei missään vaiheessa ole kuulunu (kooneen suunnalta, muualla resonoi kyllä...)
Nokat on ehjät ja pyörivät startatessa, eli kampiakselikaan ei lie poikki. Voiko siis jakoketju hypätä jos kiristin pettää? Ja mistäkö löydän jakomerkit?
Ylimääräisiä ääniä ei missään vaiheessa ole kuulunu (kooneen suunnalta, muualla resonoi kyllä...)
Viimeksi muokannut aaltojarvi, 03.10.2011 20:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2676
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Edit. Terhon kansipaffinvaihto topicista löysin Roiston ohjeen ajotuksen tarkistamiseen. Mikäli oikein ymmärsin, jako on kohdallaan ja venymät sallituissa rajoissa.
Liekö tuossa muutaku repiä kansi pois ja vaihtaa tiivari
.
Liekö tuossa muutaku repiä kansi pois ja vaihtaa tiivari

VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2676
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2676
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Nih, ymmärsin sentäs mitata puristuspaineet... Kolmosesta puuttuu likimain vallan
. Huomenna siivoo verstas ja ottaa kannen pois
.
Se sinänsä mikkää homma olet mut menee nuo kulkemiset sekasi ku perheineen asuu pois keskustasta ja kaks autoo on oltava.
Kellää tosi halpaa autoo olis myyrä? Kuukauden leima ja kohtuullinen toiminta riittää kriteereiksi. Niija vähintää kolme istuinpaikkaa.



Se sinänsä mikkää homma olet mut menee nuo kulkemiset sekasi ku perheineen asuu pois keskustasta ja kaks autoo on oltava.
Kellää tosi halpaa autoo olis myyrä? Kuukauden leima ja kohtuullinen toiminta riittää kriteereiksi. Niija vähintää kolme istuinpaikkaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2676
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Ruuvit nokka-akselin pukkien reijissä, oli kampuran päässä merkki n.25 asteen kohdalla.dealer kirjoitti:Jako kohdallaan, toimi hyvin ja nyt yhtäkkiä ei käynnisty / puristukset hukassa ?
Kokeile laittaa öljyä tulpanrei´istä jos auttaisi.
En kyllä kantta irrottaisi ensimmäisenä tuosta.
Eilen auto tuli kotiin isäukko puikoissa yli 60 km eikä mitään oireita mistään. Tänä aamulla käynnistyi normaalisti ja kävi ehkä kaksi sekuntia ja sammui. Nyt pyörii startilla ihan just niinkö olis jakopää menny yli, eli venttiilit auki väärään aikaan. Ja tosiaan kolmos pytystä ei löydy puristusta ku juur sen että viisari heilahtaa.
En minäkään välittäis ottaa kantta pois


VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Nosturit jumissa? Jos jako kerran ok ja kone pyörii ympäri, niin eikun sahaa startilla kunnes käy ja antaa hetken lapikasta. Sitten lamppuöljyä sisään ja puoli tuntia käyttelee paikallaan ja vaihtaa öljyt.
Ei jaksas uskoo että pahvi tai männät laukee kolmesta kattilasta yhenaikasesti.
Ei jaksas uskoo että pahvi tai männät laukee kolmesta kattilasta yhenaikasesti.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2676
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
TIILERIII!!
!!
Mikä ikinä sitte vika olikaa, se öljy sylintereissä autto. Auto käy taas. Sen verran taidan olla hajulla että kuljen seuraavaksi Iisi Raiterin opastamaa suuntaa.
Sen verran on öljykäryä nyt kartanolla et lähden uudelle kojikselle vasta pimeellä


Mikä ikinä sitte vika olikaa, se öljy sylintereissä autto. Auto käy taas. Sen verran taidan olla hajulla että kuljen seuraavaksi Iisi Raiterin opastamaa suuntaa.
Sen verran on öljykäryä nyt kartanolla et lähden uudelle kojikselle vasta pimeellä

VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Hyvä juttu
Bemareita on ollut useita vastaavia tapauksia, 24-venttiilisiä bensakoneita.
Itse olen ajatellut että suuttimet jäävät jostain syystä auki ja niistä valuva polttoaine pesee sylintereistä tiivistävän öljykalvon pois ... tai jotain ... niin, se E10 ?
Puristuspaineethan sieltä katoavat ja moottori tosiaan pyörii kuin kahvimylly, öljy auttaa.
Eikä ongelma välttämättä toistu koskaan.

Bemareita on ollut useita vastaavia tapauksia, 24-venttiilisiä bensakoneita.
Itse olen ajatellut että suuttimet jäävät jostain syystä auki ja niistä valuva polttoaine pesee sylintereistä tiivistävän öljykalvon pois ... tai jotain ... niin, se E10 ?
Puristuspaineethan sieltä katoavat ja moottori tosiaan pyörii kuin kahvimylly, öljy auttaa.
Eikä ongelma välttämättä toistu koskaan.
kaverin volvoon tarvii harvase viikko laittaa pari pumppausta tippakannulla tulpan reijistä että lähtee käymään ja yleensä käy olleskaan 

ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2676
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Tuo Tiilerin teoria voi olla kamalan lähellä totuutta. Oiretta nimittäin edelsi ensin 60km ajoa
5...6 tuntia pysäksissä
15 metriä siirtoa, eli auto kävi ehkä sen 15 sekuntia
siittä sitte yön yli parkissa ja aamulla kahvimyllynä. Hyvinkin voinu kylmänä runsas seos jäädä makaamaan sylintereihin.
Tästälähin palaamme 98:in, nautitaa viinat itte
. Vaikkakin tolla etanolilla tasaantu tyhjäkäynti jonkin verran, eikä se kulutuskaan ny nii sitte noussu (josko nousi lainkaa...)



Tästälähin palaamme 98:in, nautitaa viinat itte

VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65