Tiileriparka :(

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Viestit: 27834
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Tiileriparka :(

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nyt lipsahti :shock: eri merkkiin. :mrgreen:
Justiin hajin tuommosen:
Kuva
Laskeskelin tuossa että Lumikkiin nähen tämä säästäs polttoainekuluissa ostohintasa takasin apout vuuessa jos ajas 35000 km. :roll:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Sie et sitte ollukkaa Mersumies henkeen ja vereen :roll: no, ei kait siitä kukaan muu tuomita voi jos aattelee järjellä :)
Mersuja
Pikku Myy
Viestit: 3379
Liittynyt: 21.9.2005 19:49
Paikkakunta: pianotehtaan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

Voi ressukkaa :cry:

Nyt on asiat huonosti...
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

No justiinsa :shock:
Säästöä se on nykysin tosin pakko ajatella jos paljon ajaa.
Eiköhän nuo ihan ajettavia ole. :wink:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Kääk :lol: No ei kai tuossa mitään ja vissiin muuten se dealerin tapauksessa on ihan sama että millä merkillä ajelee, korjausongelmien kanssa ainakaan kun ei taida paljon tarvita painia kumminkaan :wink:
Onko noissa muuten ollu suurempia ihmevikoja, ei ainakaan uskoisi?

E: Olenhan minä ittekin kyseisillä kotteroilla matkustellut vaikka kuinka, valtiolla noita on vieläkin käytössä jonkin verran ja kovassa käytössä.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ei jumankavita, oisit ees laittanu oktaavin ylempää, mut laitto sitte ketsuppimallin... :shock:

No, kelpaahan tuollakin, oliko niin että oli vielä siis tiiseli, tuollehan ei ilmeisesti nafta juurikaan kelpaa, menee pelkällä hajulla... 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
dealer
Viestit: 27834
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tämmöstä on tullu etittyä jo jonku aikaa, nimenomaan Skodaa joka on rekisteröity pakettiautoksi 2+3 hengelle.
Tässä koirankopissa on siis "kovat" takapenkit eli ohuilla pehmusteilla ja tilapäisistuimina.
Tahtovat olla hakusassa kohtuukilometreillä ja kohtuuhinnalla - tällä on ajettu 250tkm mitä en pidä ollenkaan paljona.

Aloitusviestissä mainitsemaani "polttoainekulusäästöön" on laskettu myös ero käyttövoimaverossa ... mitä lie tämmösen auton vero, 60 euroa / vuosi ?
Sie et sitte ollukkaa Mersumies henkeen ja vereen
On tuossa pihassa pari Mersuakin, ei niistä kokonaan luovuta. :shock:
Jörkylä
Viestit: 21
Liittynyt: 05.4.2006 20:44
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jörkylä »

Ei sillä Tiilerillä kauaa autot vanhene :shock:
"Viikon välein" on työpaikkansa pihalla eri auto parkissa.
Mikäs tuolla on ajellessa ,mutkaista tietä näkymättömiin 8)
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Kaitpa se niin on, että tuossa merkissä huonoin puoli on juuri merkissä (flying dick). Tsekissä töissä ollessani tuli sisäänajettua kyseinen merkki; kyllä siitäkin ääntä lähtee, kun kylki sisään painuu...

Kaverilla on Superb (vai mikälie) sillä kutosen koneella ja ihan tyytyväinen on ollut.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9748
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

kelepo kiesi, ei voi moittia... Ei luulisi olevan vaikea myydä jos sikseen tulee. :arrow: koeajon paikka 8) Jos vaikka itekkin innostuis :roll: :!:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Viestit: 27834
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tulukaapa pappi piipahtammaan vaikka huomenillalla, koeajellaan parit pirssit ? :idea: :roll: Tai sunnuntaina ?
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pappi kirjoitti:kelepo kiesi, ei voi moittia... Ei luulisi olevan vaikea myydä jos sikseen tulee. :arrow: koeajon paikka 8) Jos vaikka itekkin innostuis :roll: :!:
Varmaan järkevin käyttöauto, mitä olla voi. Menee ihan olemattomalla naftalla ja volkkarin tekniikkaahan tuon ikäisessä on jo, pitäisi toimiakin.
Tärkeää lie sekin, että kyseessä ei ole japsi :twisted:

Turvallisuudesta en tiedä, mutta jos näitä maaseudun teitä päästelee sen 35 000 km vuodessa niin varmaan ns. soiva peli
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Hyvä! Vielä vähän ku tiileri viisastuu, niin sitten se ostaa tojotan. :roll: :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

pyssyykö tuo tielä :?: :P no ei vaiteskaan kyllähän tuo varmasti halavimmasta päästä o ajjaa ei sen puoleen näin 650€ dieselveron vai olikos se nyt käyttövoimavero tms maksajana :wink:





T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
dealer
Viestit: 27834
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Turvallisuudesta en tiedä
Eipä nämä lie kolaritestien kärjessä.

En ole tällaisella ajanut oikeastaan ollenkaan aiemmin, tässä ensivaikutelmia:

- Kiihtyvyys 200D tasoa, tosin vääntöalue lie Skodassa alempana ?
- 120 km ajolla polttoainemittarin viisari ei juuri ylätapista tipahtanut.
- Melutaso on kovempi kuin mersuvanhuksissa. Ei ole yllätys.
- Jousituksen toiminta ainakin yhden hengen kuormalla on ihmeteltävän hyvä eikä auto kolise kuopissa.
- Tiilerikokoinen saa hyvän ajoasennon, penkki on OK, vasemmalle jalalle pitää tehdä tuki polkimien viereen.
- Vilkku- ja lasinpesuviikset ovat todella heikon näköisiä.
- Lasinpesin on hyvä, ensin tulee lasille pesunestettä leveälle alueelle reilulla paineella ja sitten perään muutama pyyhkäisy.
- Tihkukytkimessä on satunnaisesti toimiva ajastin, kun laittaa päälle niin pyykii sekunnin tai kolmen sekunnin tai viiden sekunnin välein. Pitänee perehtyä käyttöohjekirjaan.
- Ajovalokytkimessä on kaksi painonappia vierekkäin, mitähän niistä tapahtuu ?
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

1.9 vaparihan tää vissiin on? Raskaamman ja ahdetun 1.9 Volkkarin omistaneena luulisin, että ei teetä vaikeuksia päästä alle 5 litran kulutukseen maantiellä tuon kanssa, että vaikea löytää autoa jossa olisi halvemmat kilsat.

Olikos tässä ajovalojen korkeudensäätö? Se on vissin toteutettu Feliciassa hieman poikkeavalla tavalla ja toimii jos toimii :D

Tuosta vaparikoneesta on sen verran kokemusta, että yksi kesä tuli muutama sata kilsaa työhommissa rullattua Seat Incalla, jossa oli tuollainen moottori. Kyllähän se sen kopin jaksoi tuonne 90-100km/h tienoille kohtuudella kiskoa, mutta sen jälkeen aika hiljaista oli kiihtyvyys.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6414
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock: Eeee. prkl...

On muuten mersuun verrattuna kohtuu onneton vehe... :lol:

Töissä noita lavamalleja pari...

Vikaa vian perään...
Avatar
dealer
Viestit: 27834
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

1,9 vaparidiesel tämä on. Turbollista konetta ei Feliciassa olekaan, vapari taitaa kuluttaa vähän enemmän...
Olikos tässä ajovalojen korkeudensäätö? Se on vissin toteutettu Feliciassa hieman poikkeavalla tavalla ja toimii jos toimii
Joo, katastuksessa muuan viikko sitte on laitettu merkintä että toisella puolella ei pellaa ja sitte seuraavalta päivältä on kuitti josa 90 euron hintanen osa korkeuvensäätöön + työt. :lol:

Soittelin äsken edelliselle omistajalle ja kyselin autosta.
Kolome vuottakohan olivat ajelleet tällä ja meinas että ikinä ei tuu millään autolla yhtä halapoja kilometrejä saamaan aikaseksi.
Auton vaihtaminen ei ois kuulemma käyny mielessäkkää ellei ois ollu tarvetta vetoautolle, hevosharrastusta perheessä...
Vikaa vian perään...
Jos yhtä paljon on lähiaikoina laittamista kuin mersunrotteloissa tuppaa olemaan niin olen todella pettynyt. :(
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Oho. Aika yllättävä ratkaisu. :shock: :? :roll:
BMW 318d -09
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Nonii, nyt on oikialla moottorilla varustettu auto alla :!: :D
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

skodillac

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

dealer kirjoitti: - 120 km ajolla polttoainemittarin viisari ei juuri ylätapista tipahtanut.

- Tiilerikokoinen saa hyvän ajoasennon, penkki on OK, vasemmalle jalalle pitää tehdä tuki polkimien viereen.
Onnitelut, Skodaan tulee VAGeista tekniikka viimeisenä --> ei lastentauteja. SDIn (tiedä sitten onko kyseessä SDI) laatikosta olen kuullut huonoa, mutta hyvällä käytöllä senkin pitäis kestää, TDIssä laatikko on vahvempi.

-Polttoainemittari on ilmeisemmin samanlainen kuin tossa mun TDI Seatissa, ekaan 150km ei putoa ollenkaan, sit alkaa vajuumaan normaaliin tahtiin, viimeinen neljännes valuu silmissä, sillä ajaa max. 70km. Eli kun opiskelijavalo syttyy, kannattaa reissussa alkaa oikeasti kattomaan sitä seuraavaa huoltista.

-Ajoasento hyvä? Se on sitten isompi kuin seuraajansa, toi vw polo/seat cortonki/skoda fabia ei tarjoa ajoasentoa yli 175cm, mulla (187cm) on reidet ilmassa, niinkuin 90% autoissa.
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2729
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

onkos tuo nyt sellaisella polon onnettoman tehoisella koneella, joka ei lämpene sisältä eikä moottorista, jos sattuu keskimääräinen pakkanen kohdalle, no toisaalta nykyisissä eurotalvissa missä talvilämpötila on -10 celsiuksen ja +10 lämpöasteen välissä, tuollaisellakin varmasti pärjää aivan ok.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Avatar
dealer
Viestit: 27834
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tehoa on 47kW ...
Lämpöä tuntuu kyllä tällä kelillä tulevan sisälle tarvittaessa reilusti mutta onko sitä mistä tulla kun pakkanen kipuaa pariinkymppiin ?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3829
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Meinasin kirjoittaa jotakin mutta pyyhin pois.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Sillä lailla! :D Kovasti tuollaisellakin vaan pöristelisi tarpeelliset ajonsa, itse kukin.
Kuva
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Jaa tarkkuutta sitten sen kampiakselin hihnapyörän pultin kanssa :wink:
Avatar
kerosiini
Viestit: 742
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Siinä se nauraa minun voorteille ja relluille ja ajaa nyt ite skodillacilla :lol: Ei muuta ku onnea ja paljon kilometrejä 8)
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D 3.0 '77, Scania 143M '91, Coronet '68, American 330 '65, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
dealer
Viestit: 27834
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siinä se nauraa minun voorteille ja relluille ja ajaa nyt ite skodillacilla

Elämä on semmosta. :|
Jaa tarkkuutta sitten sen kampiakselin hihnapyörän pultin kanssa
Se ei tainnut olla ongelma tässä "AEF"-moottorissa.
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Jassooo.:shock:

Osaanottoni. Ne viikset eivät ole vaan hennonoloiset, mutta ne myös ovat hennot. Eli varovaisuutta käytössä. Mutta evät ne toisaalta maksakaan mitään ja vaihto on helppo (onkohan edes jotain vaikeaa tiilerille... :roll: )

Onko siinä jo kallistuksenvakaimen tanko? Jos on, niin on melko hyvä ajaa. Mutta edelliset ja pienemmänmoottoriset (meniköhän se nyt oikein :roll: ) ovat ilman sitä ja melkoisia kiikkuja. Mutta toisaalta se rajoittaa nopeutta - sillä ei uskalla kaahata...

Mutta onnea matkaan, halpoja ovat kilometrit. Siskolla on sellainen 1,3 tinnerinpoltimellä varustettu Forman (joka on pellin alla ihan sama tekniikkaa). Hyvin on kestänyt ja remonttia on tehty aika lailla vähän. Mooottorilla on ajettu jo 300+ kkm ja matka jatkuu, tosin melkoisen nostintankokalinan saattelemana...

Vähän vaan ihmettelen, miten Tiilerinkokoinen sisarhento mahtuu sinne ohjauspyörän taakse.... Vai ajetaanko sitä suoraan siitä kovalta takapenkilta. :?

Muuten, ne nappulat ovat valoja varteen. Toisesta syttyyy parkit ja toisesta ajovalot. Ajovalot taas vaati parkkikytkimen painamista.
Arvaan, että autossasi on ajovaloautomattiikka. Muutenhan edellinen omistaja olisi ilmeisesti opastanut sen nappulatalouden käyttöä.
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

dealer kirjoitti:
Jaa tarkkuutta sitten sen kampiakselin hihnapyörän pultin kanssa
Se ei tainnut olla ongelma tässä "AEF"-moottorissa.
aha joo..luulin että koskee kaikkia näitä 1.9 tiisseleitä...no en mie mittään klonksvagenista tiedäkkään :oops: :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”