270 CDI E ja pieni ihminen paleltuupi
270 CDI E ja pieni ihminen paleltuupi
Elikkä tyypillistä CDI oiretta. Auto on 270 CDI eemeli vm- 00 ja lämpöjä ei saa nousemaan normaaliksi näin 20 pakkasilla ei sitten kirveelläkään. Termari vaihdettu kahteen kertaan, webasto / eberi toimii, keula muurattu umpeen pahvilla muuta siitä huolimatta lämpö jää noin 70 asteeseen. Ylävesiletku on ihan kylmä eli termari ei edes aukea. Pitääkö virittää nuotio konetilaan vai mikä auttaisi? Konstaapelit ei tykkää jos vetää koko ajan kahva edellä, että saisi lämmöt nousemaan.
Ps. Entisessä 320 CDI:ssä tarkeni mutta nyt piti hommata 7 hlö:n versio.
Ps. Entisessä 320 CDI:ssä tarkeni mutta nyt piti hommata 7 hlö:n versio.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4324
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 270 CDI E ja pieni ihminen paleltuupi
Vaihda molemat termarittuutsoni kirjoitti:Elikkä tyypillistä CDI oiretta. Auto on 270 CDI eemeli vm- 00 ja lämpöjä ei saa nousemaan normaaliksi näin 20 pakkasilla ei sitten kirveelläkään. Termari vaihdettu kahteen kertaan, webasto / eberi toimii, keula muurattu umpeen pahvilla muuta siitä huolimatta lämpö jää noin 70 asteeseen. Ylävesiletku on ihan kylmä eli termari ei edes aukea. Pitääkö virittää nuotio konetilaan vai mikä auttaisi? Konstaapelit ei tykkää jos vetää koko ajan kahva edellä, että saisi lämmöt nousemaan.
Ps. Entisessä 320 CDI:ssä tarkeni mutta nyt piti hommata 7 hlö:n versio.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ei löydy
Ei ole sitä pikku syyläriä tässä laitteessa, ei ainakaan satu silmään kun normi syyläri ja ilmastoinnin jäähdytin vaikka kuinka tiirailee ja kattovat merkkiliikkeellä rekisterinumeron perusteella et ei pitäs olla sitä pohjola versiota. ( kävin vielä just varmistamassa tuossa pihalla )
Eiiih ! Tätä aihetta tuntuu meillä kaikilla riittävän, molemmilla foorumeilla ja monia aiheita sivuten
se pikkulauhdutin kyllä näkyy ihan selkeesti kuin myös sille tulevat " oudot" letkut jos sellainen autossa on. Kuinka pitkiä nuo ajelut on joissa lämpöä nostellaan ? Itse pääsin vastaavalla autolla uudella termostaatilla tunnin ajolla 80'c vaihtelevissa nopeuksilla. Kyllähän sielä jo 60'c koneen lämmöillä hytissä tarkeni
Mutta, mutta, löysitkö jo juttuja tapauksista joissa on sujautettu yläletkuun ylimääräinen termari? Diipadaapa..


E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
Vrod-02
eteenpäin
Jep kyllä noita juttuja on nyt tullut luettua. Lämpö nousee sinne 60 korville aika hyvin mutta siitä ylöspäin tuskastuttavan hitaasti. Ei edes noin kolmen vartin ajo nosta lämpöjä normaaliksi. Kun koneen lämmöt on 60 hyttiin tulee todella haaleaa ilmaa, siispä raitisilmasuodattimet vaihtoon tänään ehtoolla ja jatketaan ajelua vetämällä aina välillä "rajoittimeen" niin jospa ne lämmöt sais kohdilleen ja irtoopahan karstat putkesta 
Kiitos muuten porukalle todella nopeista vastauksista, toimii nopeammin kun busanisti foorumi...
Niin juu ja tuskin tässä tapauksessa on mitään hyötyä asentaa rellun termaria sinne ylävesiletkuun kun ei se omakaan termari aukea ollenkaan koska letku on ihan kylmä...

Kiitos muuten porukalle todella nopeista vastauksista, toimii nopeammin kun busanisti foorumi...
Niin juu ja tuskin tässä tapauksessa on mitään hyötyä asentaa rellun termaria sinne ylävesiletkuun kun ei se omakaan termari aukea ollenkaan koska letku on ihan kylmä...

minä laitoin hanan siihen keulan pikkutermarin tilalle niin pikkusen paremmin taas lämpee
mulla oli behr alumiininen se termarikotelo yms ja laitettu melkolailla vuotavaksi jo tehtaalta
kai sulla on asetuksista jo lisälämppäri päällä? kai tässäkin jo semmonen on? mun auto on tosin 203 270cdi mut kai näitä jääkaappia ny vähä voi itkee yhdessäkin 
edit: haiskahtaa kyl että sullakin on se keulan termari selevänä. etsi ny se ensin
seuraat niitä epämääräisen näköisiä pikkuletkuja tai lueskelet internettiä jos auto ei oo kotosalla 



edit: haiskahtaa kyl että sullakin on se keulan termari selevänä. etsi ny se ensin


Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Terho P kirjoitti:minä laitoin hanan siihen keulan pikkutermarin tilalle niin pikkusen paremmin taas lämpeemulla oli behr alumiininen se termarikotelo yms ja laitettu melkolailla vuotavaksi jo tehtaalta
kai sulla on asetuksista jo lisälämppäri päällä? kai tässäkin jo semmonen on? mun auto on tosin 203 270cdi mut kai näitä jääkaappia ny vähä voi itkee yhdessäkin
edit: haiskahtaa kyl että sullakin on se keulan termari selevänä. etsi ny se ensinseuraat niitä epämääräisen näköisiä pikkuletkuja tai lueskelet internettiä jos auto ei oo kotosalla
Joo yhdessähän näitä rakkineita on kiroiltava ja itkettävä, helpottaa mersumiesten tuskaa


Kaikki selviää aikanaan...
Taitaa muuten mennä nesteet vaihtoon kun kävin äsken tallissa on eilisen termarin vaihdon jäljlitä astiassa oleva vanha neste ihan hyytelöä vaikka pakkasta ei ole kuin noin 20

Mitään mistään tiiä, mutta kohta alkaa olemaan pakko, kun ei omassa w220 ässässäkään hiki tule -30C° pakkasilla, vaikka koneessa kyllä riittää mittarin mukaan lämpöä sen +80C°
Sisälle vaan tulee semmosta lehmän henkeä, ettei tuo kabiini sillä lämpeä
.....ja nyt asiaan
Alkoi nimittäin hiipimään mieleen, että mahtaakohan tuo lämmityslaite edes pyytää sisälle tuon lämpöisempää? Vai onko näihin nyky vehkeisiinkin hiipinyt samat w124 närhenmuna & paneeliviat (tosin silloin pitäis lämpöä riittää liiaksikin)
Eli miten varmistutaan että sisälämpöanturi välittää oikeaa todellista tietoa paneelille ja sieltä magneettiventtiileille


.....ja nyt asiaan

Eli miten varmistutaan että sisälämpöanturi välittää oikeaa todellista tietoa paneelille ja sieltä magneettiventtiileille

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Onko raitisilmasuodatin vaihdettu milloinpiippu kirjoitti:Mitään mistään tiiä, mutta kohta alkaa olemaan pakko, kun ei omassa w220 ässässäkään hiki tule -30C° pakkasilla, vaikka koneessa kyllä riittää mittarin mukaan lämpöä sen +80C°Sisälle vaan tulee semmosta lehmän henkeä, ettei tuo kabiini sillä lämpeä
![]()

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
On vaihdettu...viimex joskus marras-joulukuun taitteessaXUX63 kirjoitti: Onko raitisilmasuodatin vaihdettu milloin



Minä väitän meleko vakaasti, että minulla takkuaa joko sisätilan lämpöanturi, tai jotkut ilmaa ohjaavista läpistä ei hoida hommaansa...ainakaan kunnolla (päästää kylmää liikaa sekaan)

Mutta olikos näihin semmosta "self-diagnosis" juttua, jolla auton saisi jumppaamaan läppänsä kohilleen...niinkuin oli esim. syslerin grand voyagerissa, joka näppäiltiin ilmastoinnin piilo valikosta painelemalla

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Ei taia olla,kun starillakaan ei saa korjattua läppiä.Saa kyllä paikannettua mikä läppä kaipaa korjaustapiippu kirjoitti: Mutta olikos näihin semmosta "self-diagnosis" juttua, jolla auton saisi jumppaamaan läppänsä kohilleen...niinkuin oli esim. syslerin grand voyagerissa, joka näppäiltiin ilmastoinnin piilo valikosta painelemalla

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----