e300td lankun öljynpaineanturi

Vastaa Viestiin
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

e300td lankun öljynpaineanturi

Viesti Kirjoittaja petromax »

Öljynpaineet 2000 kierroksella 2-2.5.Olisko anturissa vikaa?Kone nassuttaa muuten hyvin.

Mistä kyseinen anturi löytyy?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Öljynsuodatinjalasta, ainakin Om603:ssa :idea: Altapäin pääsee parhaiten käsiksi.

1700 vaatii tuo oma lankku kierroksia että mittari on kolmessa kuumilla öljyillä.

3000 taisi olla vielä tehtaan suosittelemissa rajoissa.


Jos ei anturin vaihdolla tokene niin minä ajelisin menemään mikäli muita oireita ei ole. Mersun mittaridiagnostiikka ei ole tarkimmasta päästä vanhemmiten.

Tuli kokeiltua useaa eri mittaristoa romuista toimivaa mittaristoa yhdistellessä, jokainen näyttää hieman eri lukemia :D

Voihan niitä oikeita paineita tietysti katsella normi hydraulipainemittarillakin, ruuvaa mekaanisen mittarin anturilähtöön kiinni :idea:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

öljynpaine

Viesti Kirjoittaja petromax »

Kesällä joo pisti silmään,kun 2000kg venekärry perässä ja ajelee tasaista 85km/h,niin paine on alle kolmen.Jos antaa runtua lisää,niin kyllä se siitä nouseekin.Tämä siis lämpöisillä öljyillä.Kylmänä kyllä heilahtaa kolmoseen.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

öljynpaineanturi

Viesti Kirjoittaja petromax »

Johan on mielenkiintoisessa paikassa,mikä lie avain sopii?Täytyy ostaa anturi valmiiksi.Toivottovasti lähtee helposti irti,ettei katkea sinne jalkaan.
Varmaan parempi olis vaihtaa vasta seuraavalla öljynvaihdolla,niin ei tulisi kauheasti öljyä näpeille.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Se oli kai 12 tai 13 lista mikä siihen sopi. kakspuokissa piti muistaakseni olla ilmansuodatinkotelo pois että sopi kääntämään avainta. Sanoisin että hullua on vaihtaa anturia tekemättä samalla öljynvaihtoa mutta mikä sen mukavampaa kuin kuuma öljy hihassa :lol:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Ei sieltä paljoa öljyä tule kun nopeasti tökkää uuden tilalle :idea: Minä vaihdoin anturin öljyjä pois laskematta. Tai ensin vaihdoin öljyjenvaihdon aikana, mutta "uusi" anturi näytti koko ajan kolmea :ttu: Joten anturinvaihto uusiksi, en kehdannut enää laskea öljyjä pois, onnistui silti.

Jos öljynvaihto alkaa olla lähellä niin vaihtelee siinä samalla :idea:



Onkohan KK-laakereita vaihdettu koskaan? Jos paineet ovat oikeasti matalat, niin sieltä voisi paine karkailla :whistle:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”