W210 takaluukun kahva jumissa

luukut, ovet, keskuslukitus, valot
Vastaa Viestiin
TKD
Viestit: 18
Liittynyt: 10.7.2007 15:54

W210 takaluukun kahva jumissa

Viesti Kirjoittaja TKD »

Moro,

elikkäs probleema alkoi puolisen vuotta sitten siten, että kahva piti kerran käyttää "aukiasennossa", sen jälkeen takaisin normiasentoon ja sitten uudestaan, niin lukko aukesi. Nyt kahvassa ei tunnu enää vastetta eikä luukku aukea siitä. Sähkölukitus pelaa ja takaluukku aukeaa sisäpuolen vivusta.

Ilmeiseti mekaaninen vika, mutta purattaa aika paljon, että pääsee tarkemmin tutkimaan asiaa. Löytyisikö jostain kuvia tästä mekanismista, niin helpottaisi hieman työtä?

-Pekka-
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Olisiko kuitenkin S210 eli farmari ?

.
TKD
Viestit: 18
Liittynyt: 10.7.2007 15:54

Viesti Kirjoittaja TKD »

W=wagon
S=Sedan

Vai olenko elänyt väärässä uskossa kaikki nämä vuodet? :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

TKD kirjoitti:W=wagon
S=Sedan

Vai olenko elänyt väärässä uskossa kaikki nämä vuodet? :D
Olet :shock:
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Saksalaisten wikipedia tietää.
Die Buchstaben vor der dreistelligen Nummer bedeuten:

W = Wagen (Limousine), früher auch Coupé, Kombi oder Roadster
S = Stationwagon (Kombi)
R = Roadster
C = Coupé
A = Cabriolet
V = Verlängerte Limousine
F = Fahrgestell
VF= Verlängertes Fahrgestell
VV= Pullman-Limousine
CL = Coupé Leicht
X = Geländewagen, SUV
T = Tourer
Eli kyllä, TKD on elänyt väärässä uskossa :pappa:

Jäsen Murkulalle stationwagonin kokoiset kiitokset googlaustuesta!
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
TKD
Viestit: 18
Liittynyt: 10.7.2007 15:54

Viesti Kirjoittaja TKD »

No ei viddu, onneksi on sentään oikeat osat löytyneet! :lol: :lol:

Mites löytyykö apuja tuohon takaluukkuun?
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

TKD kirjoitti:No ei viddu, onneksi on sentään oikeat osat löytyneet! :lol: :lol:

Mites löytyykö apuja tuohon takaluukkuun?
Niin, hyvä että selvisi tässä vaiheessa ennenkuin olisit ollut sovittelemassa sedanin takaluukkua :shock: siihen.... :wink:

Eihän meillä nyt mitään viisasta muuten tähän ole sanottavaa....mutta kannattaa se sisäverhoilu irroitella tai raottaa ja kurkata josko joku lipare olisi irti tai poikki.

.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

todellauupunut kirjoitti: Niin, hyvä että selvisi tässä vaiheessa ennenkuin olisit ollut sovittelemassa sedanin takaluukkua :shock: siihen.... :wink:
:rollin: :rollin:

Mutta joo, en minäkään muuta järkevää osaa sanoa kuin verhoilut auki ja ihmettelemään. Ne verhoilut itsessään lähtee ihan nätisti sopivalla voimankäytöllä irti. Alareuna ja kyljet on muovilistojen alla, ikkunaa vasten on jonkinmoiset klipsuttimet jotka lähtee ihan paljain sormin kampeamalla.

Se tosin taitaa olla melko umpinainen paketti koko vipumekanismi ja sen irtisaanti on sitten vissiin joko vaikeaa tai hemmetin vaikeaa riippuen siitä miten hyvin ruuvit on ruosteessa. En ole itse käyttänyt tuota kahvaa irti, joten enpä siihen osaa sen kummemmin ottaa kantaa, mutta jos alat vaihtamaan niin ota kuveja ja pistä näytille, nuo kun reistaavat milloin mitenkin kun uivat suolasohjoliemessä talvet.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuvia tuolta, ensin auto ja sieltä 74 -> 030

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
TKD
Viestit: 18
Liittynyt: 10.7.2007 15:54

Viesti Kirjoittaja TKD »

Joka päivä näköjään oppii uutta! :D

Mutta joo, eilen otin verhoilut irti ja siinä ei mitään ongelmia ollutkaan. Kahva on ulkopuolelta kahdella ristipääruuvilla kiinni, jotka aukesivat yllättävänkin helposti. Itse mekanismi on aika iso paketti ja se on hyvin piilotettu sinne takaluukun sisään. Melkoisen vaikea saada se sieltä kunnolla esiin. Aikani ropattua sain sen kuitenkin ehjänä esille ja kaikki vipstaakelit näytti liikkuvan ja toimivan eli ei muuta kun huolellinen liikkuvien osien voitelu ja kahva takaisin kiinni(mikä oli vielä vitt..hankalampaa kuin irroittaminen) ja yllätys olikin suuri, kun kahva toimii niinkö unelma! Kuvia en huomannut ottaa, koska luin vasta äsken tuon viestin.

Eli kerrankin päästiin halvalla!

-Pekka-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 kori”