Polttoineen loppumisen varoitusvalo, toimii-ei toimi
Polttoineen loppumisen varoitusvalo, toimii-ei toimi
Muuten menisi ihan OK, mutta nafta pääsi loppumaan, kesken kiivaimmaimman ajon.
Ongelma on siinä että kaikki toimii asiallisesti, mittari valot ja jne. Virrat kun laittaa päälle, niin polttoaineen loppumisen varoitusvalo toimii ja palaa kirkkaasti. Mutta kun laitan auton käyntiin, niin merkkivalo sammuu, siis sammu vaikka polttoainetta on vain muutama litra. Eli polttoaineen loppumisen merkkivalo toimii kun virrat on päällä, mutta ei toimi kun moottori on käynnissä
Haulla en oikein löytänyt sopivaa diagnoosia. Joku kirjoitteli tankissa olevasta mittausanturi hässäkästä. Toisaalta kiinnostaa myös, miten loppumisen merkkivalo sähköisesti toimii. Miten mittauspiiri muutuu, kun auto käynnistetään.
-Hanski
Ongelma on siinä että kaikki toimii asiallisesti, mittari valot ja jne. Virrat kun laittaa päälle, niin polttoaineen loppumisen varoitusvalo toimii ja palaa kirkkaasti. Mutta kun laitan auton käyntiin, niin merkkivalo sammuu, siis sammu vaikka polttoainetta on vain muutama litra. Eli polttoaineen loppumisen merkkivalo toimii kun virrat on päällä, mutta ei toimi kun moottori on käynnissä
Haulla en oikein löytänyt sopivaa diagnoosia. Joku kirjoitteli tankissa olevasta mittausanturi hässäkästä. Toisaalta kiinnostaa myös, miten loppumisen merkkivalo sähköisesti toimii. Miten mittauspiiri muutuu, kun auto käynnistetään.
-Hanski
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Toimiiko viisari normaalisti alas asti? Mulla teki lankku joskus samaa ja viisarikaan ei näyttänyt enää varttitankin jälkeen mitään, jolloin sain korjattua irroittamalla anturin ja putsaamalla sen. Oli kohtuu raastava vika opiskelijalle ku oli yleensä vaan ne höyryt tankissa
Muistelisin että tarvi vain irroittaa paksin takaseinänverhous että pääsi anturiin käsiksi, mutta ihan tarkkaa en muista kun tästä jo yli 10v aikaa.

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Tuossa omassa lintassa polttoainemittarin viisari pomppii laidasta laitaan, eikä laske koskaan alle neljäsosan. Valo toimi aiemmin, ei näköjään enää
Sammui ajosta, onneksi juuri huoltoaseman kohdalla niin pääsi vauhdilla rullaamaan tankille
Lisää Dieseliä tankkiin ja matka jatkui.
Piti kuitenkin täyttää 5 litran kannu varalta mukaan, mahtuu kätevästi vararenkaan sisään farkussa kun hieman muokkasi renkaan kiinnitystä .


Piti kuitenkin täyttää 5 litran kannu varalta mukaan, mahtuu kätevästi vararenkaan sisään farkussa kun hieman muokkasi renkaan kiinnitystä .
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Joo farkussa sen toisen luukun alta pahvi pois ja sitte pihteillä pyörittää pois sen anturin.
Putken sisällä on koho ja 3 ohutta vastuslankaa. Mutteri pois alapäästä ja se putki liukuu sitte pois, varovasti ettei mee johot poikki. Mulla oli se kolmas poikki joka on ton merkkivalon. Olikohan yhteys poikki kokonaan ni valo palo hehkutuksen aikana mutta käynnissä ei syttyny koskaa. Siihe voi tinata minkä vaa johon. Ne kaks muuta on tärkeemmät jota ei itte voi korvata oikeen millää.
Paskaakin mulla oli siellä sisällä jokka piti puhistaa. Varovasti taas ettei langat mee poikki tai anturiki on entinen.
Putken sisällä on koho ja 3 ohutta vastuslankaa. Mutteri pois alapäästä ja se putki liukuu sitte pois, varovasti ettei mee johot poikki. Mulla oli se kolmas poikki joka on ton merkkivalon. Olikohan yhteys poikki kokonaan ni valo palo hehkutuksen aikana mutta käynnissä ei syttyny koskaa. Siihe voi tinata minkä vaa johon. Ne kaks muuta on tärkeemmät jota ei itte voi korvata oikeen millää.
Paskaakin mulla oli siellä sisällä jokka piti puhistaa. Varovasti taas ettei langat mee poikki tai anturiki on entinen.

E46 330D & E46 328i