Olen uusi täällä ja uusi Mesen omistajanakin. Naapuri sai minut ryhtymään tähän kokemukseen. Autoni on W202, vm 2000, 2 l, farkku. Autoni painotiedot ihmetyttävät minua. Nimittäin rekisteriotteessa seisoo omapainoluku 1460 kiloa, mutta netissä kerrotaan 1997 vuoden mallin painavan 150 kiloa vähemmän eli 1299 kg ja jopa jotkut V8-mallit painavat vähemmän. Mistä tätä lisäpainoa on kertynyt muutamassa vuodessa näin paljon lisää? Kiitos tiedoista palstan asiantuntijoille
W202(C180T omapaino
W202(C180T omapaino
Hei!
Olen uusi täällä ja uusi Mesen omistajanakin. Naapuri sai minut ryhtymään tähän kokemukseen. Autoni on W202, vm 2000, 2 l, farkku. Autoni painotiedot ihmetyttävät minua. Nimittäin rekisteriotteessa seisoo omapainoluku 1460 kiloa, mutta netissä kerrotaan 1997 vuoden mallin painavan 150 kiloa vähemmän eli 1299 kg ja jopa jotkut V8-mallit painavat vähemmän. Mistä tätä lisäpainoa on kertynyt muutamassa vuodessa näin paljon lisää? Kiitos tiedoista palstan asiantuntijoille
Olen uusi täällä ja uusi Mesen omistajanakin. Naapuri sai minut ryhtymään tähän kokemukseen. Autoni on W202, vm 2000, 2 l, farkku. Autoni painotiedot ihmetyttävät minua. Nimittäin rekisteriotteessa seisoo omapainoluku 1460 kiloa, mutta netissä kerrotaan 1997 vuoden mallin painavan 150 kiloa vähemmän eli 1299 kg ja jopa jotkut V8-mallit painavat vähemmän. Mistä tätä lisäpainoa on kertynyt muutamassa vuodessa näin paljon lisää? Kiitos tiedoista palstan asiantuntijoille
Viimeksi muokannut sipi, 07.1.2007 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Varusteissa on ilmastointi ja automaatti, ei kattoluukkua. Yllättävän ripeä tämä on tehopainosuhde huomioiden.
Vetokoukku tulee hankintaan. Veho kertoi irroitettavan koukun maksavan asennuksineen 570 euroa. Motonetissä olisi koukkuja johtosarjoineen alle 200 euron, mutta en tiedä millainen työ on kyseessä. Vehon mukaan koukku kytketään ryöstäjillä konetilaan valoboksiin, toisaalta huomasin takavalojohtojen olevan hyvin esillä tavaratilassakin. Olisiko suosituksia koukusta ja asennuspaikasta tai ohjeita omaan asennukseen?
Vetokoukku tulee hankintaan. Veho kertoi irroitettavan koukun maksavan asennuksineen 570 euroa. Motonetissä olisi koukkuja johtosarjoineen alle 200 euron, mutta en tiedä millainen työ on kyseessä. Vehon mukaan koukku kytketään ryöstäjillä konetilaan valoboksiin, toisaalta huomasin takavalojohtojen olevan hyvin esillä tavaratilassakin. Olisiko suosituksia koukusta ja asennuspaikasta tai ohjeita omaan asennukseen?
Kyllä tuo 1460kg kuulostaa oikealta. 1299kg taas ei.
http://www.mercefreaken.com/modellene/202/202.htm
Tuolta voi klikkailla teknisiä tietoja, egenvekt = omapaino
Niin ja tervetuloa vaan
http://www.mercefreaken.com/modellene/202/202.htm
Tuolta voi klikkailla teknisiä tietoja, egenvekt = omapaino
Niin ja tervetuloa vaan
I drive an Opel. What's your excuse?
Melitos kirjoitti:Kyllä tuo 1460kg kuulostaa oikealta. 1299kg taas ei.
http://www.mercefreaken.com/modellene/202/202.htm
Tuolta voi klikkailla teknisiä tietoja, egenvekt = omapaino
Niin ja tervetuloa vaan
Kiitos kaikille tiedoista. Tuosta linkistähän nuo omapainot löytyi.
Lueskelin näitä kirjoituksia ja vähän ihmettelin kun useamman kerran mainittiin Mesen automaatin vaihtavan terävästi. Tämän 5-vaihteinen vaihtaa (talviasennossa) sivistyneesti, miltei huomaamatta. Autolla ajettu 90 tkm.
Nyt on sitten vetokoukku paikalla. ja sen asensi itse Veho. Oulukylän Varaosamaailman asennuspuljussa olisi maksanut kiinteä koukku (?) 490 euroa ja Veholla irroitettava Kovil 571 euroa. Pieni harmi kun pihistivät palasen takapuskuria, mutta toisaalta mittailin, että jos sitä ei olisi viety, niin peitinlevy ja myös todennäköisesti sähkörasia olisivat olleet pian mökkitien varrella. Ja myös puskuri mutkalla, niin pienet ovat toleranssit C-mallin puskurin alla ettei ylimmäräistä liikettä juuri mahdu. Ainakin edellisen kaarani sähkörasiaa sai suoristella ja c-mallissa olisi tultu vielä alemmas.
Luin jostakin, että W202/S202-malleissa olisi otettu 1998 käyttöön multiplexaus. Olisi mukava saada vahvistus onko näin. Jos vaikka joskus tekisi mieli sormeilla piuhoja, niin olisi hyvä tietää...
Isoon Renuun verrattuna pyöräkotelojen äänieristys tuntuu heikolta. Auttaisivatko lokarit? Mesen (onko Mese mesemiesten nimitys ja Mersu Fordimiesten?) moottori on hieno kapistus; vetää alhaalta ja ottaa nätisti kierroksia. Kierroksen nousevat ilman värinöitä ja huudattamisen tuntua.
Samalla kun ihailin koukkua satuin katsomaan vetopyörästön suuntaan ja se näytti "hikoilevan" propun ympäriltä. Lienee normaalia näin lämpimänä talvena?
Luin jostakin, että W202/S202-malleissa olisi otettu 1998 käyttöön multiplexaus. Olisi mukava saada vahvistus onko näin. Jos vaikka joskus tekisi mieli sormeilla piuhoja, niin olisi hyvä tietää...
Isoon Renuun verrattuna pyöräkotelojen äänieristys tuntuu heikolta. Auttaisivatko lokarit? Mesen (onko Mese mesemiesten nimitys ja Mersu Fordimiesten?) moottori on hieno kapistus; vetää alhaalta ja ottaa nätisti kierroksia. Kierroksen nousevat ilman värinöitä ja huudattamisen tuntua.
Samalla kun ihailin koukkua satuin katsomaan vetopyörästön suuntaan ja se näytti "hikoilevan" propun ympäriltä. Lienee normaalia näin lämpimänä talvena?
Jotain NoiseKillerin tapaista koteloihin ja lokarit lisäksi, auttanee jonkinverran ?pyöräkotelojen äänieristys tuntuu heikolta.
Rengasäänet kuuluvat tosiaan turhan "hyvin" sisälle.
Proppu ei yleensä vuoda (eikä siiä ole tiivistettä, kartioproppu) mutta ympärys voi näyttää kostealta pitkään öljynvaihdon jälkeen.näytti "hikoilevan" propun ympäriltä