Tervehdys foorumilaiset,
uutena mersuilijana (diesel-miehenä) päätin liittyä tänne foorumille ja mielenkiinnolla on tullut lueskeltua vanhoja viestejä.
Muutama asia omassa autossa askarruttaa eli
1. keskikonsolin lämmönsäätimistä on valot pimeänä ja myös valokatkaisijasta. Millaiset polttimot siellä on vai onko vikana jokin muu?
2. Pitääkö hehkuvalon syttyä aina, kun virrat kääntää päälle? Itseläni ei tuossa 0-asteessa ja jos auto on ollut ajossa, ei syty ollenkaan. Tänään -10 asteessa hehkuvalo toimi hyvin joka startissa. No olen ratkaissut asian niin, että olen odottanut sen muutaman sekunnin ennen starttausta.
3. Mittaristo huutaa pakkassäällä ja tähän löysinkin vastauksen, että vaijerihan se siellä vain huutaa. Tuosta selvinnee vaijerin vaihdolla.
Ai niin ja autona on E200 D vm.95. Ajettuna autolla on 458 000 km ja olen auton 3. omistaja. Auto on ollut koko ikänsä Suomessa. Ja ainakin vielä auto tuntuu todella hyvältä ja antaa mukavat (rauhalliset) kyydit.
keskikonsolin valot
1. Jos mikään konsolin valoista ei pala,eikä myöskään valokatkaisijan ympäristössä/ilmaräppänöissä pala valoja voi vika olla mittariston takana olevassa sulakkeessa.Jos osa valoista pimeänä niin luultavasti vain polttimoita palanut.
2. Hehkunvalo palaa kyllä aina,lämpötilasta riippuu aika miten kauan.
3. Eipä ole välttämättä vaijeri,itsellä ei ainakaan vaijerin vaihto auttanut vaan vika mittaristossa.
2. Hehkunvalo palaa kyllä aina,lämpötilasta riippuu aika miten kauan.
3. Eipä ole välttämättä vaijeri,itsellä ei ainakaan vaijerin vaihto auttanut vaan vika mittaristossa.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viesti:
Valot siellä on! irroita nupit vetämällä ja sit paljastuu mutterit aukaise ne ja irroita puupaneli rupee löytymään lisää polttimoita. Pienet lasikantaiset . Suositellaan mattapintaisia ( oisko 0,3w) etteivät sulata kaikkee..
Sitten myös lämpösuulakkeissa kuuluu olla valot sekä peilinsäätö katkaisimessa.
Kyllä yleensä hehkuvalo palaa
Hitaaksi tullu? olenko liian vanha?
Sitten myös lämpösuulakkeissa kuuluu olla valot sekä peilinsäätö katkaisimessa.
Kyllä yleensä hehkuvalo palaa

Hitaaksi tullu? olenko liian vanha?
big jopo